Szerző: Bizó Dániel

2006. február 14. 15:32

Az IBM elegendő Cellt fog tudni gyártani a PlayStation 3-hoz

[GamesIndustry.biz/HWSW] A Sony PlayStation 3 esetleges gyártási nehézségeit biztosan nem a Cell chipek hiánya fogja okozni -- legalábbis erre a következtetésre juthatunk az IBM egyik vezetőjének nyilatkozatából. Elemzők korábbi véleménye szerint a PlayStation 3 bevezetésének ütemtervét és a rendelkezésre álló mennyiségeket a Cell processzor határozza meg, mivel ez a konzol legkomplexebb összetevője.

[GamesIndustry.biz/HWSW] A Sony PlayStation 3 esetleges gyártási nehézségeit biztosan nem a Cell chipek hiánya fogja okozni -- legalábbis erre a következtetésre juthatunk az IBM egyik vezetőjének nyilatkozatából. Elemzők korábbi véleménye szerint a PlayStation 3 bevezetésének ütemtervét és a rendelkezésre álló mennyiségeket a Cell processzor határozza meg, mivel ez a konzol legkomplexebb összetevője.

Példátlanul magas kihozatal

A GamesIndustry.biz magazin szerit a Kék Óriás egyik alelnöke, William Zeittler azt nyilatkozta, hogy az IBM példátlanul jól halad a Cell processzorok gyártásának finomhangolásával. Zeittler szó szerint úgy fogalmazott, hogy a kihozatal gyorsabban javul, mint bármilyen más chip esetében, amelyen valaha dolgoztak. Elmondása szerint a termelés nagysága már (kereskedelmileg) használható szinten mozog, a korábban lefektetett ütemtervnél lényegesen előrébb járva.

A kizohatal azt mutatja meg százalékos értékben, hogy egy adott szilíciumostyán helyet foglaló chipek mekkora arányban lesznek használhatóak. A gyártási eljárás során olyan apró hibák keletkezhetnek az ostya felületén kialakított struktúrákban, amelyek hibás működést eredményeznek. Ezen túlmenően kihozatal csak olyan chipeket tart elfogadhatóanak, amelyek megfelelnek a kitűzött órajelbeli és fogyasztási kritériumoknak.

Az IBM jó eredményei mögött a 90 nanométeres gyártástechnológiájának érettsége áll. Korábban a Sony 65 nanométeren tervezte beindítani a Cell termelését, de az új gyártástechnológia nem áll a megfelelő szinten, és egy ilyen komplex architektúrával ötvözve túlságosan sok kockázatott hordozott volna magában. A zsugorított Cell termelése várhatóan az év második felében vagy jövőre indul be, így kevesebbet fogyasztó és halkabb PlayStation 3 konzolokra 2007 előtt nem kell számítani.

RSX, Blu-ray

Nem szabad azonban elfelejteni, hogy az Xbox 360 ellátási problémáit sem a Xenon processzor hozzáférhetősége okozza, melyet szintén az IBM termel East Fishkillben. Arról egyelőre nincs hivatalos információ, hogy mi okozza a rendkívül szűkös szállításokat, de Peter Moore, Xbox 360-ért felelős Microsoft-alelnök szerint legkésőbb másfél hónapon belül véget ér a hiány.

Ha Cellből elegendő mennyiség is áll majd rendelkezésre, az NVIDIA RSX grafikus processzorának és a Blu-ray meghajtóknak nagy tömegben való termelhetősége szintén kulcsfontosságú. A Sony mindenképpen még idén szeretne globális rajtot látni, ami az iparági konszenzus szerint tavasz végi, nyár eleji japán, őszi amerikai, majd téli európai rajtot jelent.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról