:

Szerző: Bizó Dániel

2006. február 14. 15:32

Az IBM elegendő Cellt fog tudni gyártani a PlayStation 3-hoz

[GamesIndustry.biz/HWSW] A Sony PlayStation 3 esetleges gyártási nehézségeit biztosan nem a Cell chipek hiánya fogja okozni -- legalábbis erre a következtetésre juthatunk az IBM egyik vezetőjének nyilatkozatából. Elemzők korábbi véleménye szerint a PlayStation 3 bevezetésének ütemtervét és a rendelkezésre álló mennyiségeket a Cell processzor határozza meg, mivel ez a konzol legkomplexebb összetevője.

[GamesIndustry.biz/HWSW] A Sony PlayStation 3 esetleges gyártási nehézségeit biztosan nem a Cell chipek hiánya fogja okozni -- legalábbis erre a következtetésre juthatunk az IBM egyik vezetőjének nyilatkozatából. Elemzők korábbi véleménye szerint a PlayStation 3 bevezetésének ütemtervét és a rendelkezésre álló mennyiségeket a Cell processzor határozza meg, mivel ez a konzol legkomplexebb összetevője.

Példátlanul magas kihozatal

A GamesIndustry.biz magazin szerit a Kék Óriás egyik alelnöke, William Zeittler azt nyilatkozta, hogy az IBM példátlanul jól halad a Cell processzorok gyártásának finomhangolásával. Zeittler szó szerint úgy fogalmazott, hogy a kihozatal gyorsabban javul, mint bármilyen más chip esetében, amelyen valaha dolgoztak. Elmondása szerint a termelés nagysága már (kereskedelmileg) használható szinten mozog, a korábban lefektetett ütemtervnél lényegesen előrébb járva.

A kizohatal azt mutatja meg százalékos értékben, hogy egy adott szilíciumostyán helyet foglaló chipek mekkora arányban lesznek használhatóak. A gyártási eljárás során olyan apró hibák keletkezhetnek az ostya felületén kialakított struktúrákban, amelyek hibás működést eredményeznek. Ezen túlmenően kihozatal csak olyan chipeket tart elfogadhatóanak, amelyek megfelelnek a kitűzött órajelbeli és fogyasztási kritériumoknak.

Az IBM jó eredményei mögött a 90 nanométeres gyártástechnológiájának érettsége áll. Korábban a Sony 65 nanométeren tervezte beindítani a Cell termelését, de az új gyártástechnológia nem áll a megfelelő szinten, és egy ilyen komplex architektúrával ötvözve túlságosan sok kockázatott hordozott volna magában. A zsugorított Cell termelése várhatóan az év második felében vagy jövőre indul be, így kevesebbet fogyasztó és halkabb PlayStation 3 konzolokra 2007 előtt nem kell számítani.

RSX, Blu-ray

Nem szabad azonban elfelejteni, hogy az Xbox 360 ellátási problémáit sem a Xenon processzor hozzáférhetősége okozza, melyet szintén az IBM termel East Fishkillben. Arról egyelőre nincs hivatalos információ, hogy mi okozza a rendkívül szűkös szállításokat, de Peter Moore, Xbox 360-ért felelős Microsoft-alelnök szerint legkésőbb másfél hónapon belül véget ér a hiány.

Ha Cellből elegendő mennyiség is áll majd rendelkezésre, az NVIDIA RSX grafikus processzorának és a Blu-ray meghajtóknak nagy tömegben való termelhetősége szintén kulcsfontosságú. A Sony mindenképpen még idén szeretne globális rajtot látni, ami az iparági konszenzus szerint tavasz végi, nyár eleji japán, őszi amerikai, majd téli európai rajtot jelent.

Áprilisi, minden munkavállaló számára kötelező, laza jogi hallgatmányunk után itt a második, befejező rész. Nem kell megijedni, informatív és hasznos lesz ez is! Ennyi a minimum, amit munkavállalóként illik tudnod.

a címlapról