Szerző: Bodnár Ádám

2006. február 13. 10:58

Az átszervezéseknek és a felvásárlásoknak köszönheti a növekedést a Magyar Telekom

Straub Elek
Straub Elek
[HWSW] Közzétette tavalyi mérlegét a Magyar Telekom, a vállalat az év közben lezárt felvásárlások ellenére is csak 3,2 százalékkal tudta növelni bevételét, az átszervezéseknek és elbocsátásoknak köszönhetően azonban az EBITDA (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenés levonása előtti eredmény) több mint 12 százalékkal nőtt.

2005-ben a Magyar Telekom 620,7 milliárd forintra növelte bevételét, a mobil és adatátviteli szolgáltatásokból származó bevételek növekedése ellensúlyozta a vezetékes szegmens forgalomcsökkenését. A Telekom Montenegro Csoport eredményeinek konszolidálása 19,9 milliárd forinttal dobta meg a bevételt, enélkül a Magyar Telekom forgalma az előző évihez képes szinte változatlan volt. A 2005-ös EBITDA 249,9 milliárd forintot tett ki.

A vezetékes szegmens bevételei 0,9 százalékkal 331,1 milliárd forintra csökkentek, mivel az adatátviteli szolgáltatásokból (főként ADSL) származó bevételek csak részben tudták ellensúlyozni a visszaesést. A szélessávú csatlakozások száma az év végére elérte a 358 ezret, az adatátviteli szolgáltatások bevétele pedig 19,9 százalékkal emelkedett. A mobil szegmens forgalma ugyanakkor 8,4 százalékkal 289,6 milliárd forintra nőtt, bár ez elsősorban az ügyfélszám növekedésének tudható be, mivel a vállalat közelménye szerint az egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel (ARPU) közel változatlan maradt.

Straub Elek elnök-vezérigazgató elmondása szerint a Magyar Telekom a közeljövőben a további akvizícióktól várja a növekedést. "Megvásároltuk a Telekom Montenegrót, Bulgária legnagyobb alternatív szolgáltatóját, az Orbitelt, és folyamatban van a Dataplex akvizíciója. Az említett befektetéseknek köszönhetően a 2006-os és 2007-es évben 3 százalék feletti, egyszámjegyű bevételnövekedést kívánunk elérni, és a jövőben is elkötelezettek leszünk a megfelelő akvizíciók formájában kínálkozó növekedési lehetőségek felkutatása iránt" -- fogalmazott Straub.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról