Szerző: Ady Krisztián

2006. február 9. 13:48

A UPC visszautasítja a filter:max vádjait és jogi lépéseket mérlegel

A UPC ma határozottan visszautasította a filter:max tegnapi közleményében megfogalmazott állítását, mely szerint nem fordít kellő figyelmet az internet biztonságára. A cég tájékoztatása szerint a filter:max egyszer sem kereste meg a szolgáltatót, a hivatalos kapcsolatfelvételt meg sem kísérelte, csupán egy emailben jelzett problémát ügyfélszolgálatán a közelmúltban. A UPC várja a vállalat hivatalos megkeresését, miközben mérlegeli jogi lépések megtételét, mivel álláspontja szerint a Filter:max a saját üzleti érdeke és ismertsége növelése érdekében a szolgáltató jó hírnevét sértő állításokat tett közzé.

[HWSW] A UPC ma határozottan visszautasította a filter:max tegnapi közleményében megfogalmazott állítását, mely szerint nem fordít kellő figyelmet az internet biztonságára. A cég tájékoztatása szerint a filter:max egyszer sem kereste meg a szolgáltatót, a hivatalos kapcsolatfelvételt meg sem kísérelte, csupán egy emailben jelzett problémát ügyfélszolgálatán a közelmúltban. A UPC várja a vállalat hivatalos megkeresését, miközben mérlegeli jogi lépések megtételét, mivel álláspontja szerint a Filter:max a saját üzleti érdeke és ismertsége növelése érdekében a szolgáltató jó hírnevét sértő állításokat tett közzé.

A filter:max vádja

Az Internetbiztonsági Világnap alkalmából a filter:max egy közleményt tett közzé, melyben bejelentette, hogy a jövőben együttműködésre törekszik a hazai internetszolgáltatókkal az e-mail rendszerek ellehetetlenülésének megakadályozásáért, egyúttal feljelenti a UPC-t a hálózatából kiinduló támadások miatt.

A cég állítása szerint a megkeresett szolgáltatók közül a UPC Magyarország Kft. a filter:max bejelentését válaszra sem méltatta, sem a telefonokra, sem az e-mailekre nem reagált. A szolgáltató egyik ügyfele a filter:max adatai szerint napi több ezer -- néha tízezer --, vélhetően vírussal vagy kéretlen levéllel fertőzött e-mailt próbált a filter:max és ügyfelei részére elküldeni, illetve e-mail címek százezreit próbálta begyűjteni.

A filter:max a szolgáltató tétlenségét megelégelve az esetet jelentette a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak, és kérte hatósági eljárás lefolytatását az ügyben. A beadványban kérte, hogy az NHH kötelezze a UPC-t a konkrét támadás megszüntetésére, egyúttal arra, hogy tegyen intézkedéseket a hasonló támadások megelőzésére, illetve a támadások bejelentését a kellő komolysággal kezelje.

NHH vizsgálat

"Az NHH a beadványt jelenleg vizsgálja. Az elektronikus kereskedelemről szóló 2001. évi CVIII. törvény értelmében a Hatóság a kéretlen elektronikus hirdetésekkel kapcsolatosan jogosult eljárni, ugyanakkor vizsgálhatja az elektronikus hírközlésről szóló törvényben meghatározott rendelkezések betartását, így annak a kötelezettségnek a teljesítését is, hogy az elektronikus hírközlési szolgáltatók a nyilvános elektronikus hírközlő hálózatok üzemeltetésével, illetve azokhoz való hozzáféréssel megvalósuló együttműködéssel összefüggésben kötelesek biztosítani a nyilvános elektronikus hírközlő hálózatok biztonságát a jogosulatlan hozzáféréssel szemben" -- nyilatkozta az NHH illetékese.

Az Internetbiztonsági Világnap alkalmából a UPC egy minden lehetséges veszélyre kiterjedő, komplex védelmi kiegészítő szolgálgatást indított ügyfelei számára. Az az F-Secure által készített UPC SmartGuard szoftvercsomag ingyenes próbaverziója az összes előfizető számára letölthető, mely kiegészíti a szolgáltató két éve ingyenesen biztosított központi spam- és vírusszűrését.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról