Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Emelkedő forgalom de csökkenő nyereség az Amazonnál

Bodnár Ádám, 2006. február 03. 09:58
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[News.com/WSJ/HWSW] A vállalat számára kritikus ünnepi szezont magában foglaló negyedévben látványosan csökkent az Amazon.com nettó profitja és a bevétel bár növekedett, elmaradt az elemzői várakozásoktól. A dotkom-korszak egyik ikonja csatlakozott azon vállalatok sorához, amelyek kiábrándító negyedéves adatokkal szolgáltak, korábban a Google, a Yahoo és az eBay is a vártnál rosszabb negyedéves eredményekről számoltak be.

[News.com/WSJ/HWSW] A vállalat számára kritikus ünnepi szezont magában foglaló negyedévben látványosan csökkent az Amazon.com nettó profitja és a bevétel bár növekedett, elmaradt az elemzői várakozásoktól. A dotkom-korszak egyik ikonja csatlakozott azon vállalatok sorához, amelyek kiábrándító negyedéves adatokkal szolgáltak, korábban a Google, a Yahoo és az eBay is a vártnál rosszabb negyedéves eredményekről számoltak be.

Az Amazon.com negyedéves bevétele 17 százalékkal 2,98 milliárd dollárra nőtt, a nettó profit azonban 43 százalékkal 199 millió dollárra, részvényenként 47 centre esett vissza. Az egyszeri tételek nélkül a vállalat eredménye részvényenként 27 cent volt, amely megfelelt az elemzői várakozásoknak, a bevétel viszont elmaradt a Wall Street által előrejelzett 3,08 milliárd dollártól. A hír nyomán az Amazon-részvények 8 százalékot vesztettek értékükből.

A nyereség csökkenése annak tudható be, hogy az internetes üzletek között dúló kíméletlen versenyben az Amazon folymatos technológiai fejlesztésekkel, valamint vevőcsalogató akciókkal igyekszik a vetélytársak fölé kerekedni. Ezek azonban a költségek csökkenésével járnak, a negyedik negyedévben az üzemeltetési kiadások 31 százalékkal, az értékesítési költség pedig 16 százalékkal nőtt, az üzemi eredményhányad ennek következtében 5,5 százalékra esett vissza.

A szállítási költségek 17 százalékkal ugrottak meg, részint az évente 79 dollárért korlátlan ingyenes kiszállítást lehetővé tevő "Amazon Prime" program népszerűségének. Tom Szkutak pénzügyi igazgató az eredmények bejelentése kapcsán rendezett elemzői konferenciahíváson elmondta, az Amazon Prime egy hosszú távú befektetés a vevők elcsábítása és megtartása érdekében és egyelőre nem látszik, mikor hoz hasznot a befektetőknek.

A jelenleg is zajló első negyedévre 2,14 és 2,29 milliárd dollár közötti bevételt vár az Amazon, a Wall Street elemzői átlagosan 2,28 milliárd dolláros forgalomra számítanak.