Szerző: Bodnár Ádám

2006. január 27. 13:53

A dolgozók 75 százaléka email-függőségben szenved

A Symantec megbízásából készített kutatás szerint az internetező dolgozók 75 százaléka valamilyen szintű email-függőségben szenved. Az 1700 európai, közel-keleti és afrikai felhasználó körében elvégzett kutatás szerint az európaiak életét nagyban meghatározza az e-mail: minden ötödik felhasználó a totálisan függők táborába tartozik, szinte pánikba esik, ha nem fér hozzá leveleihez.

[HWSW] A Symantec megbízásából készített kutatás szerint az internetező dolgozók 75 százaléka valamilyen szintű email-függőségben szenved. Az 1700 európai, közel-keleti és afrikai felhasználó körében elvégzett kutatás szerint az európaiak életét nagyban meghatározza az e-mail: minden ötödik felhasználó a totálisan függők táborába tartozik, szinte pánikba esik, ha nem fér hozzá leveleihez.

Totális függők

A Symantec megbízásából, a Dynamic Markets által megkérdezettek 49 százaléka nem idegeskedik az emailjei miatt, szigorúan csak a munkahelyén és munkaidőben ellenőrzi levelesládáját. A válaszadók 10 százaléka vallotta magát olyan technofóbnak, aki az e-mailt csak nagyon ritkán használja, inkább a verbális kommunikációt részesíti előnyben, 6 százalék pedig elmondása szerint annyi e-mailt kap, hogy a levélhalmaz egy idő után teljesen átláthatatlanná válik, így a magukat idesoroló személyek még a postaládájuk megnyitásától is rettegnek.

Ezzel szemben a totális függők -- a megkérdezettek 21 százaléka -- kényszeresen ellenőrzi elektronikus levelei és pánikba esik, ha nem férhet hozzájuk. A totálisan függők táborába tartozók átlagosan mintegy 2,6 órát töltenek naponta levelezéssel és legtöbbször már a reggeli munkakezdés előtt ellenőrzik bejövő üzeneteiket, valamint több levelet fogadnak és küldenek, mint a többi kategóriába tartozók

"Az e-mail manapság már jóval több, mint egyszerű kommunikációs eszköz. Gyakran használják naptári bejegyzések és nevek, címek, telefonszámok, események visszakeresésére is. Az e-mail mára tulajdonképpen egy naponta vezetett naplóra hasonlít leginkább, egyáltalán nem meglepő, hogy használói erre támaszkodnak az üzleti életben" -- mondta Konkoly Thege Szabolcs, a Symantec Magyarország vezetője, aki szerint az alkalmazottaknak leginkább önfegyelemre van szükségük, hogy a lehető leghatékonyabb módon menedzseljék elektronikus levelezésüket.

Másfélszer több e-mail

A Symantec kutatásában résztvevő vállalatok 91 százaléka állította, hogy 2005-ben az elektronikus levelek mennyisége mintegy másfélszeresére nőtt, így az alkalmazottak is több időt töltenek e-mailjeik olvasásával és megválaszolásukkal. A dolgozók 52 százaléka tölt naponta két óránál is többet tölt levelezéssel, 15 százalék pedig napi négy óránál is többet, azaz hetente akár két munkanapnyi időt. A levelezés még az irodában töltött időt is megnyújtja, a válaszadók 54 százaléka már a 9 órai munkakezdés előtt megnyitja postaládáját, és délután 5-kor ellenőrzi utoljára a beérkezett üzeneteket.

A mobil e-mail megjelenése és elterjedése azonban nagy mértékben átalakította a munkavégzési szokásokat. A kutatásban megkérdezettek 31 százaléka használ mobil eszközt e-mailjei ellenőrzésére, ezen felhasználók harmadának ébredés utáni első dolga, hogy ellenőrizze e-mailjét, és nagyjából ugyanennyien lefekvés előtt is így tesznek. A mobil eszközt használók 72 százaléka állította, hogy szabadságán és betegszabadsága ideje alatt is ellenőrzi leveleit. A mobil e-mailezők 43 százaléka hiszi, hogy az irodán kívüli hozzáférés hatékonyabbá teszi őket.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról