Szerző: Ady Krisztián

2006. január 20. 11:32

A Panasonic leáll a hagyományos televíziók gyártásával?

[Newswatch] A japán Nihon Keizai Shimbun értesülései szerint a Panasonic merész lépésre szánta el magát, a lap információi szerint a márkát birtokló Matsushita ugyanis jövő hónaptól teljesen leáll a hagyományos katódsugárcsöves televíziók gyártásával, s kizárólag a digitális, laposkijelzős LCD- és plazmatelevíziók gyártására koncentrál. A Panasonic az elmúlt évben 2,3 millió televíziót szállított a japán üzletekbe, melyeknek már csupán 30 százaléka volt hagyományos készülék.

[Newswatch] A japán Nihon Keizai Shimbun értesülései szerint a Panasonic merész lépésre szánta el magát, a lap információi szerint a márkát birtokló Matsushita ugyanis jövő hónaptól teljesen leáll a hagyományos katódsugárcsöves televíziók gyártásával, s kizárólag a digitális, laposkijelzős LCD- és plazmatelevíziók gyártására koncentrál. A Panasonic az elmúlt évben 2,3 millió televíziót szállított a japán üzletekbe, melyeknek már csupán 30 százaléka volt hagyományos készülék.

A Panasonic az elmúlt évben számos új plazmatelevíziót dobott piacra, s kiállításokon, vásárokon is demonstrálta technológiái előnyeit a riválisokkal szemben. A japán konszern a Las Vegas-i Consumer Electronics Show rendezvényen is bemutatta 103 hüvelykes, tehát több mint 2,61 méter képátmérőjű, teljes HD-felbontású (1920 x 1080 pixel), progresszív megjelenítésre képes plazmakijelzőjét, mely eddig a legnagyobb létrehozott plazmakijelző a világon, bár mindössze 1, azaz egy hüvelykkel haladja meg a Samsung és LG hasonló kijelzői méretét. A legnagyobb kereskedelemben kapható Panasonic plazmakijelző jelenleg 65 hüvelykes képátlójú.


103 hüvelyk, azaz 2,61 méter

A Panasonic lépése az iSuppli piackutató vállalat legutóbbi felmérésére tekintve igen merész lépés, ugyanis a folyamatos áresés ellenére a nagyképernyős LCD- és plazmatelevíziók ára még mindig túl magas ahhoz, hogy igazán széles körben elterjedjenek. A fogyasztók a drágább LCD- és plazmatelevíziók helyett más technológiákat -- például olcsóbb árfekvésű, kisebb felbontású plazmák, projektorok -- részesítenek előnyben a nagyméretű tévék vásárlásakor.

Az iSuppli szerint a magas energiaárak, a lassuló gazdasági növekedés és a csökkenő fogyasztói bizalom miatt a nagyméretű LCD-TV készülékek és LCD-monitorok iránti kereslet vissza fog esni. A gyártók korábban arra számítottak, hogy 2005 második negyedévében a 32 hüvelykes LCD-TV panelek eladásai már felülmúlják a 20 hüvelykes LCD-monitor panelekét, azonban ez nem így történt. A fogyasztók vártnál lassabb reagálása azért is kínos a gyártók számára, mert a legtöbb cég dollármilliókat költött a legmodernebb, hatodik és későbbi generációs gyártósorok beindítására annak érdekében, hogy elegendő mennyiségű nagyméretű panelt tudjanak előállítani.

Előfizetési lehetőség a NetAcademia és a Training360 mind a 600 online tanfolyamára 1 éven át 1 tanfolyam áráért. Siess, ez az őrült ajánlat csak október 31-ig él!

a címlapról

Vimeo Record

1

Videós üzenetküldőt indít a Vimeo

2020. október 28. 08:46

Az ingyenesen használható vállalati megoldás az elnyúló megbeszéléseket, és hosszas emaileket hivatott kiváltani.