Szerző: Bodnár Ádám

2006. január 19. 10:54

Jól megy az internetes cégeknek -- de nem a tőzsdén

Erős negyedéves eredményekről számolt be a két amerikai internetes óriás, a Yahoo és az eBay, ahogy az ünnepi szezonban nőtt az internetes hirdetések és vásárlások száma.

[HWSW] Erős negyedéves eredményekről számolt be a két amerikai internetes óriás, a Yahoo és az eBay, ahogy az ünnepi szezonban nőtt az internetes hirdetések és vásárlások száma.

Akció! Aukció!

Az eBay online aukciósház a legutóbbi negyedévben 1,33 milliárd dolláros forgalmat könyvelhetett el, amely egyfelől a legnagyobb piacokon tapasztalt erős növekedésnek, másrészt a felvásárolt Skype és Shopping.com jó teljesítményének volt köszönhető. A bevétel 42 százalékkal múlta felül a megelőző év azonos időszakában elkönyvelt szintet, miközben a nyereség 36 százalékkal 279,2 millió dollárra, részvényenként 20 centre emelkedett. Az egyszeri tételek nélküli eredmény részvényenként 2 centtel múlta felül az elemzői konszenzust.

Az eBay oldalain árverésre meghirdetett tárgyak száma a negyedik negyedévben felülmúlta az 546 milliót, ami tavalyhoz képest 35 százalékos növekedést és új rekordot jelentett. Az eladott cikkek értéke 12 milliárd dollárra rúgott, szemben a megelőző év azonos időszakának 9,8 millirád dolláros adatával.

Hiába voltak jobbak az eredmények az elemzői várakozásoknál, az eBay nem módosított a jelenlegi negyedévre és a teljes évre vonatkozó előrejzésén, ami viszont kiábrándította a befektetőket, akik eladásba kezdtek. A jelenlegi negyedévre 1,36-1,38 milliárdos forgalmat vár az eBay, szemben az elemzők 1,39 milliárdos várakozásával. A 2006-os pénzügyi évre 5,7-5,9 milliárd dolláros forgalmat és részvényenként 0,96-1,01 dollár profitot jövendöl a cég, ami ismét alacsonyabb a szakértői előrejelzésnél.

Yahoo!

Szintén nagyszerű eredményekről számolt be a Yahoo, az internetes portál 39 százalékkal növekedő bevételt és 83 százalékkal emelkedő nyereséget könyvelhetett el. A Yahoo negyedéves bevétele a tavalyi 1,08 milliárd dollárról 1,5 milliárd dollárra nőtt, a profit 187 millióról 247 millióra ugrott, a részvényekénti 16 centes eredmény azonban 1 centtel elmaradt az elemzői várakozástól, a befektetők pedig a cég részvényein álltak bosszút és 14 százalékos mélyrepülésbe küldték őket.

A Yahoo nagyszerű eredményeit annak köszönhette, hogy a hirdetők a hagyományos médiumok -- újság, tévé, rádió -- egyre inkább az internet felé fordulnak. A vállalat hirdetésekkel kapcsolatos bevétele 39 százalékkal 1,32 milliárd dollárra nőtt, miközben az előfizetéses szolgáltatások forgalma "csak" 38 százalékkal nőtt.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról

Hirdetés

AI az IT-ban: ennek már fele sem tréfa

2025. június 16. 02:55

Az AI technológiai és munkaerőpiaci hatásai az informatikában (2025) címmel érkezik az idei első kraftie meetup június 16-án.