Szerző: Bodnár Ádám

2006. január 19. 10:54

Jól megy az internetes cégeknek -- de nem a tőzsdén

Erős negyedéves eredményekről számolt be a két amerikai internetes óriás, a Yahoo és az eBay, ahogy az ünnepi szezonban nőtt az internetes hirdetések és vásárlások száma.

[HWSW] Erős negyedéves eredményekről számolt be a két amerikai internetes óriás, a Yahoo és az eBay, ahogy az ünnepi szezonban nőtt az internetes hirdetések és vásárlások száma.

Akció! Aukció!

Az eBay online aukciósház a legutóbbi negyedévben 1,33 milliárd dolláros forgalmat könyvelhetett el, amely egyfelől a legnagyobb piacokon tapasztalt erős növekedésnek, másrészt a felvásárolt Skype és Shopping.com jó teljesítményének volt köszönhető. A bevétel 42 százalékkal múlta felül a megelőző év azonos időszakában elkönyvelt szintet, miközben a nyereség 36 százalékkal 279,2 millió dollárra, részvényenként 20 centre emelkedett. Az egyszeri tételek nélküli eredmény részvényenként 2 centtel múlta felül az elemzői konszenzust.

Az eBay oldalain árverésre meghirdetett tárgyak száma a negyedik negyedévben felülmúlta az 546 milliót, ami tavalyhoz képest 35 százalékos növekedést és új rekordot jelentett. Az eladott cikkek értéke 12 milliárd dollárra rúgott, szemben a megelőző év azonos időszakának 9,8 millirád dolláros adatával.

Hiába voltak jobbak az eredmények az elemzői várakozásoknál, az eBay nem módosított a jelenlegi negyedévre és a teljes évre vonatkozó előrejzésén, ami viszont kiábrándította a befektetőket, akik eladásba kezdtek. A jelenlegi negyedévre 1,36-1,38 milliárdos forgalmat vár az eBay, szemben az elemzők 1,39 milliárdos várakozásával. A 2006-os pénzügyi évre 5,7-5,9 milliárd dolláros forgalmat és részvényenként 0,96-1,01 dollár profitot jövendöl a cég, ami ismét alacsonyabb a szakértői előrejelzésnél.

Yahoo!

Szintén nagyszerű eredményekről számolt be a Yahoo, az internetes portál 39 százalékkal növekedő bevételt és 83 százalékkal emelkedő nyereséget könyvelhetett el. A Yahoo negyedéves bevétele a tavalyi 1,08 milliárd dollárról 1,5 milliárd dollárra nőtt, a profit 187 millióról 247 millióra ugrott, a részvényekénti 16 centes eredmény azonban 1 centtel elmaradt az elemzői várakozástól, a befektetők pedig a cég részvényein álltak bosszút és 14 százalékos mélyrepülésbe küldték őket.

A Yahoo nagyszerű eredményeit annak köszönhette, hogy a hirdetők a hagyományos médiumok -- újság, tévé, rádió -- egyre inkább az internet felé fordulnak. A vállalat hirdetésekkel kapcsolatos bevétele 39 százalékkal 1,32 milliárd dollárra nőtt, miközben az előfizetéses szolgáltatások forgalma "csak" 38 százalékkal nőtt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról