Szerző: Bodnár Ádám

2006. January 16. 09:49:39

A Fujitsu belép az 1,8 hüvelykes merevlemezek piacára

[News.com/WSJ/HWSW] A Fujitsu célja hogy három év alatt megtöbbszörözze merevlemezeket gyártó üzetágának bevételét és nyereségét, a fellendülést a vállalat elsősorban a fogyasztói elektronikai termékekbe szánt meghajtóktól várja. A Fujitsu kínálatában eddig csak 3,5 és 2,5 hüvelykes merevlemezeket gyártott szerverek, asztali gépek és notebookok számára, de a a Cornice-szal kötött megállapodás révén belép az 1,8 hüvelykes merevlemezek piacára. 2007-re már 120 gigabájtos kapacitású meghajtóval jelentkezne a japán vállalat.

[News.com/WSJ/HWSW] A Fujitsu célja hogy három év alatt megtöbbszörözze merevlemezeket gyártó üzetágának bevételét és nyereségét, a fellendülést a vállalat elsősorban a fogyasztói elektronikai termékekbe szánt meghajtóktól várja. A Fujitsu kínálatában eddig csak 3,5 és 2,5 hüvelykes merevlemezeket gyártott szerverek, asztali gépek és notebookok számára, de a a Cornice-szal kötött megállapodás révén belép az 1,8 hüvelykes merevlemezek piacára. 2007-re már 120 gigabájtos kapacitású meghajtóval jelentkezne a japán vállalat.

Icsiro Komura alelnök elmondása szerint a Fujitsu azért fog 1,8 hüvelykes meghajtók gyártásába, mert ebben a szegmensben tapasztalható a legnagyobb piaci növekedés. Ilyen meghajtók találhatók többek között az Apple iPodban, illetve több népszerű hordozható médialejátszóban, digitális videokamerában, valamint apró noteszgépben. Az 1,8 hüvelykes meghajtók piacát a Toshiba vezeti, ez a cég szállítja meghajtókat az Apple iPodokba.

Komura várakozásai szerint az 1,8 hüvelykes meghajtók segítségével a Fujitsu merevlemez-részlege 2009-re 3,49 milliárd dollár forgalmat érhet el, és a Seagate és a Hitachi mögé, a harmadik helyre törhet előre a merevlemez-gyártók rangsorában. A becslések szerint 2009-ben a Fujitsu 175 millió dolláros profitot termelhet merevlemez-gyártásból, szemben az idei 52 millióval.

A merevlemez-piacot ma elsősorban a szórakoztató szektor mozgatja, a legagyobb növekedést pedig a legkisebb, hordozható lejátszókba, kamerákba szánt meghajtók produkálják. A TrendFocus becslése szerint 2005-ben a merevlemezek globális forgalma mintegy 24 százalékkal növekedett, a 2004-es 305 millió után tavaly mintegy 378 millió meghajtó talált gazdára. A miniatűr merevlemezek szegmensében az eladások növekedése közel 40 százalékos volt.

a címlapról