Szerző: Bodnár Ádám

2005. december 29. 12:23

Karácsonyi roham az internetes zeneboltokban

Karácsonykor hirtelen megnőtt az internetes zeneboltok látogatottsága, ahogy a felhasználók az ajándékba kapott lejátszóikhoz dalokat kezdtek vásárolni. A Hitwise statisztikái szerint az iTunes Music Store-t és más boltokat december 25-én 50 százalékkal többen kerestek fel mint előző nap. Szintén a Hitwise adataiból kiderül, hogy az internetes zeneboltok 15 százalékkal nagyobb látogatottságot értek el mint tavaly karácsonykor.

[HWSW] Karácsonykor hirtelen megnőtt az internetes zeneboltok látogatottsága, ahogy a felhasználók az ajándékba kapott lejátszóikhoz dalokat kezdtek vásárolni. A Hitwise statisztikái szerint az iTunes Music Store-t és más boltokat december 25-én 50 százalékkal többen kerestek fel mint előző nap. Szintén a Hitwise adataiból kiderül, hogy az internetes zeneboltok 15 százalékkal nagyobb látogatottságot értek el mint tavaly karácsonykor.

Egy, aki mindent visz

A számadatok egyértelműen alátámasztják, mennyire népszerűek a hordozható MP3-lejátszók, számos elektronikai áruház azt jelentette az ünnepi szezonban, hogy az iPod a legkeresettebb cikk náluk. Becslések szerint a jelenleg is tartó negyedév során az Apple mintegy 10 millió iPodot ad el, az iPod-vásárlók pedig az iTunes Music Store-ból letöltött dalokkal tankolják fel a készülékek memóriáját vagy merevlemezét.

Az internetes zenepiacon az Apple boltja növelte részesedését és előnyét a vetélytársakkal szemben, az iTunes Music Store-t több mint kétszer annyian keresték fel mint a második legnépszerűbb ilyen szolgáltatást, a Sony Connectet -- jelentette a Hitwise. Tavaly karácsonykor is az iTunes volt a legnépszerűbb internetes zenebolt, a látogatók létszáma azonban csak alig 10 százalékkal múlta felül az akkori második helyezett Napsterét.

Nyomul a Sony

Az iTunes Music Store 2003 áprilisának végén nyitotta meg virtuális kapuit, a Sony Connect ezzel szemben csak alig 20 hónapja érhető el a látogatók számára és elképesztő mértékben növekedik. A Connect tavaly ilyenkor még csak a tizenötödik volt az internetes zeneboltok népszerűségi listáján. Heather Hopkins, a Hitwise kutatási igazgatója szerint a Connect népszerűségének növekedése a Sony Ericsson Walkman telefonok sikerének is köszönhető.

A Sony Ericsson a nyáron mutatta be első Walkman telefonját, a W800-at, azóta pedig további modellekkel bővítette a kínálatot, amelynek köszönhetően a vállalat a szeptemberben véget ért negyedévben 29 százalékkal növelte az eladott készülékek számát és a gyártók versenyében feljött a negyedik helyre a Nokia, a Motorola és a Samsung mögé. A Strategy Analytics becslése szerint a Sony Ericsson körülbelül 1 millió Walkman telefont fog értékesíteni az év végéig.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról