Szerző: Bodnár Ádám

2005. november 21. 15:36

Az internetes keresés már majdnem olyan népszerű mint az e-mailezés

A keresők használata egyre nagyobb szerepet kap az online időtöltésben -- derül ki a Pew Internet & American Life legújabb felméréséből, amely megállapítja, hogy az amerikai felnőtt internetezők közül 60 millióan keresik fel rendszeresen valamelyik keresőoldalt. Utoljára tavaly júniusban készült hasonló kutatás, amely szerint 38 millióan használták rendszeresen a keresőket, vagyis bő egy év alatt a felhasználók száma mintegy 55 százalékkal emelkedett.

[HWSW] A keresők használata egyre nagyobb szerepet kap az online időtöltésben -- derül ki a Pew Internet & American Life legújabb felméréséből, amely megállapítja, hogy az amerikai felnőtt internetezők közül 60 millióan keresik fel rendszeresen valamelyik keresőoldalt. Utoljára tavaly júniusban készült hasonló kutatás, amely szerint 38 millióan használták rendszeresen a keresőket, vagyis bő egy év alatt a felhasználók száma mintegy 55 százalékkal emelkedett.

A comScore adatai szerint a Google a legnépszerűbb kereső, októberben 89,8 millióan használták, míg a Yahoo! Searchnek 68 millió, az MSN-nek 49,7 millió, az Ask Jeeves-nek 43,7 millió, az AOL Searchnek pedig 36,1 millió felhasználója volt. A comScore megállapítja továbbá, hogy egyre népszerűbbek a "helyi" keresések, vagyis amikor valaki egy bizonyos területen működő vállalatokról vagy elérhető szolgáltatásokról kíván információkat kapni. Ezeket az információkat az internetezők gyakran használják fel álláskereséskor, vásárláskor vagy utazás tervezésekor.

A Pew Internet & American Life tavaly júniusi hasonló felméréséből kiderül, hogy akkor az internetezők 30 százaléka használta rendszeresen valamelyik keresőt, most azonban már 41 százalékuk. Ez egyben azt is jelenti, hogy a keresés mint internetes tevékenység ma már a második legnépszerűbb az e-mailezés mögött. A további leggyakoribb online tevékenységek közé tartozik a hírolvasás, az üzenetküldők használata, az online banki tranzakciók bonyolítása és a chatelés.

A comScore rávilágít azonban arra is, hogy ugyan a keresés tényleg egyre gyakoribb tevékenységnek számít, a felhasználók javarésze továbbra is a levelek írásával, olvasásával tölti el a leghosszabb időt. A kutatási eredmények szerint a felhasználók átlagosan 24 percet töltenek el az MSN Hormailhez vagy a Yahoo Mailhez hasonló online levelezőkben, míg a keresésekre csupán alig több mint 3 percet szánnak.

A nyári leállás után, október 5-én és 7-én az Amazon felhőszolgáltatása és a microservicek témája köré épülő meetupokkal indul újra a HWSW free! meetup-sorozat.

a címlapról