:

Szerző: Bodnár Ádám

2005. szeptember 5. 08:48

A Nokia szerint van igény a mobiltelefonos tévéadásokra

A világ egyik első, a finnországi Helsinkiben lebonyolított kereskedelmi mobiltelevíziós próbaüzemének eredménye szerint a felhasználók hajlandóak fizetni a szolgáltatásokért. A megkérdezettek több mint a fele (58 százaléka) úgy véli, hogy a mobilévés szolgáltatások népszerűek lesznek.

[HWSW] A világ egyik első, a finnországi Helsinkiben lebonyolított kereskedelmi mobiltelevíziós próbaüzemének eredménye szerint a felhasználók hajlandóak fizetni a szolgáltatásokért. A megkérdezettek több mint a fele (58 százaléka) úgy véli, hogy a mobilévés szolgáltatások népszerűek lesznek.

Az ismerős adásokra voltak vevők

A próbaüzemet a Digita, az Elisa, az MTV, a Channel Four Finland, a Nokia, a TeliaSonera Finland, és az YLE közösen bonyolította le 2005 márciusa és júniusa között. A tesztben 500 felhasználó vett részt, akik Nokia 7710 okostelefonon a DVB-H technológia segítségével nézhették a mobiltelevízió műsorát. A DVB-H adatátvitel akár 10 mbit/s-os sebességet is nyújthat a mobiltlefonok számára, és multimédiás adatok, digitális TV-adások vételét teszi lehetővé az UMTS 3G szolgáltatások elérése mellett.

A próbaüzem során a egnépszerűbbek az országos finn csatornákon is sugárzott adások bizonyultak, amelyeket a sport- és a hírcsatornák követtek. A próbaüzem során a nézettségi toplista első 10 helyén többek között a jégkorong-világbajnokság több mérkőzése, a San Marinó-i és a monacói Forma-1 nagydíj, valamint a Liverpool-AC Milan UEFA kupa labdarúgó mérkőzés szerepelt.

Havi 10 eurót is fizetnének

A Nokia szerint a próbaüzem egyértelműen igazolja a mobil-televízióban rejlő potenciális kereskedelmi lehetőséget, hiszen a felhasználók 41 százaléka hajlandó lenne fizetni a szolgáltatásért. A próbaüzem résztvevői havi 4,90 eurót fizettek, de a tesztelők fele a havi 10 eurós (~2400 forintos) díjat is elfogadhatónak tartja. A felhasználók általában a szabott árat részesítették előnyben, bár többüket érdekelte a tartalomfüggő díjszabási modell, azaz amikor a felhasználó egy bizonyos tartalomfajtára fizet elő.

A próbaüzem arra is fényt derített, hogy a felhasználók számára rendkívül fontosak olyan mobiltelevíziós tartalmak, amelyek rövid ideig nézve is élvezhetők. A nézők a teszt során átlagosan napi 20 percet töltöttek a mobiltévé előtt, bár az aktívabban televíziózók között előfordult a 30-40 perc is.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 11:50

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.