Szerző: Vörös Péter

2005. augusztus 3. 07:51

Optimista az év második felét illetően Tajvan legnagyobb memóriagyártója

A Powerchip, Tajvan legnagyobb memóriagyártója a DRAM-memóriachipek árának emelkedésére számít a harmadik negyedévben, ennek megfelelően a második félévvel kapcsolatban is optimisták a cég előrejelzései. A vállalat második negyedéves nyeresége erősen csökkent a memóriachipek árcsökkenése miatt, ugyanakkor arra számítanak, hogy a harmadik negyedévben az átlagos eladási árak 22 százalékkal fognak emelkedni a második negyedévhez képest.

A Powerchip, Tajvan legnagyobb memóriagyártója a DRAM-memóriachipek árának emelkedésére számít a harmadik negyedévben, ennek megfelelően a második félévvel kapcsolatban is optimisták a cég előrejelzései. A vállalat második negyedéves nyeresége erősen csökkent a memóriachipek árcsökkenése miatt, ugyanakkor arra számítanak, hogy a harmadik negyedévben az átlagos eladási árak 22 százalékkal fognak emelkedni a második negyedévhez képest.

Az elemzők szerint a szigetország immár egyetlen nyereséges memóriagyártója a Powerchip. Brian Shieh, a cég elnöke szerint a DRAM-memóriachipek átlagára 2,46 dollárról 3 dollárra fog emelkedni a harmadik negyedévben. A becslés arra utal, hogy a Powerchip optimistább a memóriapiac többi szereplőjénél. A Hynix, a világ második legnagyobb memóriagyártója a múlt héten bejelentette, hogy csupán egyszámjegyű áremelkedésre számít a DRAM-piacon.

A második negyedévben a Powerchip nettó nyeresége 84 százalékkal 26,7 millió dollárra esett vissza az előző év hasonló időszakához képest. Ugyanebben az időszakban a Samsung (a világ legnagyobb memóriagyártójának) nyeresége 46 százalékkal, míg a Hynix-é 62 százalékkal csökkent, a két koreai óriást tehát kevésbé érintette az árak csökkenése.

Fordulóponthoz értünk. A próbaidőszaknak vége, ez már karrier szempontból is véresen komoly játék. Ráadásul mindenkit érint az informatikában!

a címlapról

BROWSER

0

AI-böngészővé alakítja a Microsoft az Edge-t

2025. július 29. 14:20

A Perplexity és az OpenAI után a Microsoft is bejelentette saját megoldását az Edge szolgáltatáson belül, mely a több lépésből álló webes navigációt és interakciókat segít automatizálni.