Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Felhőből visszaköltözéstől egészen egy banki malware evolúciójáig. Üzemeltetői és IT-biztonsági meetupokkal érkezünk!

Az Electronic Arts kezébe kerültek a Valve játékok kiadási jogai

castor, 2005. július 20. 09:23
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A világ legnagyobb játékfejlesztő és kiadó vállalataként számon tartott Electronic Arts több évre szóló együttműködést írt alá a Half-Life és Counter-Strike sorozatok mögött álló Valve stúdióval. A szerződés értelmében az Electronic Arts fogja világszerte kiadni a többszörös díjnyertes fejlesztőcsapat játékait. Az együttműködés keretében először két PC-s játékot -- a Half-Life 2: Game of the Year-t, valamint a Counter-Strike: Source-t -- jelentetnek meg, amelyek ősz elején kerülnek a boltokba. Ezután következik a Microsoft Xbox konzoljára átkódolt Half-Life 2 kiadása októberben.

hirdetés
[HWSW] A világ legnagyobb játékfejlesztő és kiadó vállalataként számon tartott Electronic Arts több évre szóló együttműködést írt alá a Half-Life és Counter-Strike sorozatok mögött álló Valve stúdióval. A szerződés értelmében az Electronic Arts fogja világszerte kiadni a többszörös díjnyertes fejlesztőcsapat játékait. Az együttműködés keretében először két PC-s játékot -- a Half-Life 2: Game of the Year-t, valamint a Counter-Strike: Source-t -- jelentetnek meg, amelyek ősz elején kerülnek a boltokba. Ezután következik a Microsoft Xbox konzoljára átkódolt Half-Life 2 kiadása októberben.

Tom Frisina, az EA Partners elnökhelyettese és vezetője elmondta, hogy küldetésüknek tekintik megtalálni a világ legjobb játékfejlesztő stúdióit és sikeres játék-sorozatait, partnerkapcsolatokat kiépíteni, lehetőséget adni a fejlesztői csapatoknak, hogy bizonyítsák tehetségüket, és közösen minél több ember számára elérhetővé tegyék a kiváló játékokat.

A Valve
A washingtoni székhelyű Valve fejlesztőcsapatot 1996-ban alapították. A cég első terméke, a Half-Life több mint 50 alkalommal nyerte el az Év játéka címet, a világ legnagyobb példányszámban forgalmazott számítógépes játékújságja, a PC Gamer 1999. novemberi, 2001. októberi és 2005. áprilisi száma szerint "Minden idők legjobb számítógépes játéka" lett. A programból, és a hozzá tartozó kiegészítő lemezekből összesen több mint 18 millió példány kelt el világszerte. A játékprogramok mellett a Valve olyan technológiákat is fejleszt, mint például a digitális tartalom továbbítására és kezelésére szolgáló Steam elektronikus terjesztési platform. Jelenleg a Valve csapatát több mint nyolcvanan alkotják. A cég kilenc éves története során "valószínűtlen új szereplőből" iparágvezetővé fejlődött.
Gabe Newell, a Valve alapítója és elnöke elmondta, hogy a Half-Life 1998. novemberi megjelenése óta a Valve játékai több mint 18 millió példányban jutottak el a felhasználókhoz. A Half-Life 2: Game of the Year a népszerű játék különleges kiadása lesz, amely a Half-Life 2, a Counter-Strike: Source, valamint a Half-Life 2: Deathmatch, és a Half-Life: Source programokat tartalmazza majd.

A Vivendi Universal Games és a Valve közti több éves szoros együttműködés idén áprilisban bomlott fel. Augusztus utolsó napjáig azonban a Vivendihez tartozik minden Valve forgalmazási és kiadási joga. A két cég közti rossz viszony kialakulásának az volt az oka, hogy a Valve 2002-ben perelte be a Sierra On-Line-t, amely akkor még a Vivendi Universal Games egyik részlege volt. A Valve szerint a Sierra szerződésszegést követett el azzal, hogy az 1998-ban megjelent Half-Life játékot, valamint annak multiplayer kiegészítőjét, a Counter-Strike-ot netkávézókban terjesztette. Thomas Zilly, a washingtoni kerületi bíróság bírója a fejlesztőcég, a Valve javára döntött a perben, így a Vivendinek kártérítést kellett fizetnie.

4-4 klassz téma a HWSW júniusi üzemeltetői és IT-biztonsági meetupjain. Nézz meg a programot!