Szerző: castor

2005. július 12. 08:51

A rivális Nintendo gépére fejleszt játékot a Microsoft egyik stúdiója

[GamesIndustry.biz] A múlt héten még csak a Rare fejlesztőcsapat honlapján volt olvasható egy felhívás, mely szerint Nintendo DS programozókat és designereket keresnek, most azonban már hivatalosan is megerősítették a hírt: a Microsoft Game Studios tulajdonában lévő csapat a japán konzolgyártó új gépére egyszerre két játékprogramot is fejleszt. Ezzel a bejelentéssel most már bebizonyosodott, hogy alaptalanok voltak azok a korábbi pletykák, melyek szerint a redmondi óriáscég az Xbox mellett egy saját hordozható játékkonzollal szeretne beszállni a versenybe.

[GamesIndustry.biz] A múlt héten még csak a Rare fejlesztőcsapat honlapján volt olvasható egy felhívás, mely szerint Nintendo DS programozókat és designereket keresnek, most azonban már hivatalosan is megerősítették a hírt: a Microsoft Game Studios tulajdonában lévő csapat a japán konzolgyártó új gépére egyszerre két játékprogramot is fejleszt. Ezzel a bejelentéssel most már bebizonyosodott, hogy alaptalanok voltak azok a korábbi pletykák, melyek szerint a redmondi óriáscég az Xbox mellett egy saját hordozható játékkonzollal szeretne beszállni a versenybe.

Az amerikai GCAdvanced honlapnak Ken Lobb, a Microsoft Game Studios igazgatója azt is elmondta, hogy a Rare már beszerezte a munka megkezdéséhez szükséges fejlesztői csomagot, és a koncepciótervek is készen állnak. A Nintendo kézikonzoljai nem ismeretlenek a csapat előtt, ugyanis több szoftvert is fejlesztettek már Game Boy Advance-re, melyeket korábban a THQ adott ki.

A mostani bejelentés alaposan felrázhatja a piacot, ugyanis a hordozható konzolok terén nem elképzelhetetlen egy szorosabb együttműködés a Microsoft és a Nintendo között. Ez pedig komoly fejtörést okozhat a Sonynak, mivel a PlayStation Portable névre keresztelt gépük jelenleg is hatalmas csatát vív a Nintendo DS-szel a vásárlók kegyeiért világszerte. Míg az előbbi konzol a csodálatos grafikájával, addig utóbbi az -- érintőképernyőjének köszönhetően -- egyedi koncepcióval hódít.


A Rare legújabb játékának főszereplői

Az angliai székhelyű Rare már öreg motorosnak számít a szakmában, ugyanis a cég első szárnypróbálgatásai az 1980-as évek elején zajlottak. Ebben az időszakban készült el például a Jetpac, a Sabre Wulf, vagy az Alien 8. Később a Rare lett a japán Nintendo egyik legfontosabb külső fejlesztőcsapata, ugyanis olyan címek születtek a két cég frigyéből, mint a legendás Donkey Kong, a Killer Instinct, a GoldenEye, vagy a Perfect Dark.

A céget 2002-ben felvásárolta a Microsoft, hogy a tapasztalt stúdió segítségével exkluzív Xbox programokat dobhassanak a piacra. Az első ilyen játék a mérsékelt sikerű Grabbed by the Ghoulies volt, majd ezt követte a napokban piacra került Conker: Live & Reloaded. A Rare most gőzerővel dolgozik a következő generációs Xbox 360 konzolra szánt játékain, a Kameo: Elements of Power-en, és a Perfect Dark Zero-n.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról