Szerző: Ady Krisztián

2005. június 17. 12:40

Nem szorítja egyelőre háttérbe az internet a nyomtatott újságokat

[News.com] Egy első ízben végzett felmérés szerint egyelőre még csak minden ötödik internetező részesíti előnyben az újságok online változatait az offline, azaz nyomtatott változatokhoz képest. A Nielsen/NetRatings friss felmérése szerint az internetezők 72 százaléka továbbra is olvassa a nyomtatott újságokat annak ellenére, hogy néhány kattintással elérheti annak internetes változatát is.

[News.com] Egy első ízben végzett felmérés szerint egyelőre még csak minden ötödik internetező részesíti előnyben az újságok online változatait az "offline", azaz nyomtatott változatokhoz képest. A Nielsen/NetRatings friss felmérése szerint az internetezők 72 százaléka továbbra is olvassa a nyomtatott újságokat annak ellenére, hogy néhány kattintással elérheti annak internetes változatát is.

Csökkenő példányszámok

A megkérdezettek hét százaléka megosztja "erőforrásait" a két változat között és felváltva olvassa hol az interneten megjelenő, hol a nyomtatott változatot. Az internetezők újságolvasási szokásairól most készült első alkalommal felmérés, korábbi adatok nem állnak rendelkezésre, így sajnos azt sem tudhatjuk, hogy a szélessávú internet robbanásszerű terjedése mennyiben változtatta meg az Egyesült Államokbeli webezők szokásait.

Az újságok statisztikái ugyanakkor jóideje azt mutatják, hogy egyre kevesebben olvassák a nyomtatott változatokat: az olvasók inkább az interneten gyorsabban és nem utolsósorban ingyenesen megjelenő hírekre kíváncsiak, melyet vagy az adott újság internetes honlapján, vagy olyan hírkeresőszerű szolgáltatásain keresztül szereznek be, mint amilyet a Yahoo! és a Google nyújt számukra.

Öngerjesztő folyamat

Bár az nyomtatott újságkiadásból származó bevételek lassan emelkednek, a piac továbbra is pang, mondhatni válságát éli. A korábban említett két internetes vállalat ugyanakkor jelentős bevételi forrásokra tesz szerint szolgáltatásai és ehhez kapcsolódó reklámtevékenysége által. Az internetes híroldalak egyre növekvő forgalmát a kiadók gyakrabban frissített eredeti és egyedi tartalommal, fórumozási lehetőséggel bővítik, mely egy öngerjesztő folyamat: ezek a lehetőségek még inkább elcsábítják a papíralapú újságoktól az olvasókat.

A New York Times online változata például 25 százalékkal növelte olvasói számát egy év alatt, májusban 11,3 millióan olvasták az internetes újságot. A USATODAY.com a második legnagyobb a felmérés adatai szerint, ugyanabban a hónapban 9,2 millió olvasója volt, 15 százalékos növekedéssel.

Májusban a Yahoo News oldalain 23,8 millió olvasót regisztráltak, míg a Google News 7,1 millió látogatót vonzott. Az internetes szolgáltatások ugyanakkor a nevesebb lapok online változatánél kisebb méretékben csupán 3-4 százalékkal több olvasót szereztek, mint egy évvel ezelőtt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról