Szerző: Bodnár Ádám

2005. május 20. 13:21

Ötvenezer forintért lesznek megvehetők a PhysX fizikai gyorsítókártyák

Az E3 kiállításon a világ első, PC-kbe szánt fizikai gyorsítóchipjének gyártója, az AGEIA közölte, hogy a lapkát tartalmazó bővítőkártyák mintadarabjai a harmadik negyedévben lesznek elérhetők. Ez alapján valószínűsíthető, hogy a karácsonyi szezonban már a polcokon is megtalálhatók lesznek, mégpedig olyan gyártók kínálatában, mint az ASUS vagy a Club 3D. A hírek szerint a kártyák bolti ára 249 és 299 dollár (~50-60 ezer forint) között alakul majd.

[HWSW] Az E3 kiállításon a világ első, PC-kbe szánt fizikai gyorsítóchipjének gyártója, az AGEIA közölte, hogy a lapkát tartalmazó bővítőkártyák mintadarabjai a harmadik negyedévben lesznek elérhetők. Ez alapján valószínűsíthető, hogy a karácsonyi szezonban már a polcokon is megtalálhatók lesznek, mégpedig olyan gyártók kínálatában, mint az ASUS vagy a Club 3D. A hírek szerint a kártyák bolti ára 249 és 299 dollár (~50-60 ezer forint) között alakul majd.

A világ első PPU-ja (physics processing unit) tehermentesíti a processzort és segítségével a jelenleginél jóval részletesebb fizikai modellek hozhatók létre. A gyártó szerint a fizikai társprocesszorok megjelenése legalább olyan hatással lehet a játékokra, mint annak idején a grafikus gyorsítók elterjedése. A grafikus chipek a programok látványvilágát forradalmasították, a fizikai chipek a programok valószerűségét emelhetik egy teljesen új szintre, eddig sosem látott effekteket létrehozva.

A megszállott játékosoknak a méregdrága processzor és a csúcskategóriás videokártya mellét tehát újabb alkatrészt kell beszerezniük a PC-jükhöz, ha az elérhető legnagyobb teljesítményre vágynak. Kérdés, vajon mennyien lesznek hajlandók tízezreket kiadni a fizikai gyorsítóchipért. Hogy a PhysX megéri-e az árát, az leginkább a chipet támogató játékokon múlik.

Az AGEIA máris megállapodott az Unrealt fejlesztő Epic Games-szel és a több népszerű szoftvert kiadó Ubisofttal arról, hogy következő generációs szoftvereik már támogatni fogják a PhysiX processzort. Az Epic ígérete szerint az új Unreal motor harmadik verziója már együttműködik a PhysX-szel.

Az AGEIA már korábban elérhetővé tette a játékfejlesztők részére a NovodeX Physics fejlesztői eszközkészletet, amelynek segítségével valósághű fizikai modellel rendelkező szoftverek készíthetők. Az első ilyen programok megjelenését 2005 karácsonyára várhatjuk. A NovodeX támogatja a többszálú végrehajtást és a többmagos processzorokat is, amelyek hamarosan terjedésnek indulhatnak az otthoni gépekben.

Előfizetési lehetőség a NetAcademia és a Training360 mind a 600 online tanfolyamára 1 éven át 1 tanfolyam áráért. Siess, ez az őrült ajánlat csak október 31-ig él!

a címlapról