:

Szerző: Bodnár Ádám

2005. május 10. 10:28

Napvilágot láttak az Xbox 360 specifikációi

A napokban az internetre szivárgott képek után már az Xbox 360 hardveréről, valamint a konzol képességeiről, szolgáltatásairól is egyre több információ érhető el. Természetesen ezek a hét végén az MTV zenecsatorna műsorán esedékes hivatalos bejelentésig fenntartással kezelendők.

[HWSW] A napokban az internetre szivárgott képek után már az Xbox 360 hardveréről, valamint a konzol képességeiről, szolgáltatásairól is egyre több információ érhető el. Természetesen ezek a hét végén az MTV zenecsatorna műsorán esedékes hivatalos bejelentésig fenntartással kezelendők.

3 processzormag, 3 gigahertz

Egy külföldi fórumon igen részletes leírás jelent meg az Xbox 360-ról, később ezt a hozzászólást eltávolították, ami legalábbis gyanús. A TXB nevű hozzászóló szerint az Xbox 360 hardverének alapja egy speciális PowerPC processzor, amely 3,2 GHz-en üzemel és három magot tartalmaz. A magok egyenként két utasításszál párhuzamos végrehajtására képesek és rendelkeznek egy 128 bites vektoros végrehajtóegységgel is. A grafika megjelenítéséről 500 MHz-es egyedi ATI videochip gondoskodik. Az Xbox 360-ban 512 megabájt GDDR3 memória kapott helyet, amely 700 MHz-es órajelen működik. A videochipben további 10 megabájt beágyazott memória található. A konzol természetesen képes térhatású hang megszólaltatására is.

A kiszivárgott fotókon már jól látható az Xbox 360 külseje. A hírek szerint a konzolhoz négy kontroller csatlakoztatható vezeték nélkül, a további perifériáknak pedig 3 USB2.0 portot alakítottak ki. A konzol támogatni fogja a "hagyományos" USB-s billentyűzeteket, egereket, botkormányokat is. Az Xbox 360-ban nincs beépített merevlemez, azonban kiegészítőként kapni lehet majd hozzá ilyet, egyes források szerint 20, mások szerint pedig 40 gigabájtos kivitelben. Természetesen nem kizárt, hogy az Xbox 360 többféle kapacitású merevlemezt is kezeljen és csak a játékosok pénztárcája szab majd határt a bővítésnek. A Wi-Fi kapcsolatot is támogató konzolt egyedi előlapokkal lehet majd testre szabni.

Internetes játék ingyen
A jelenleg forgalomban levő Xbox számára egyértelműen az Xbox Live! internetes többjátékos szolgáltatás hozta meg a sikert. Az Xbox 360 esetében kétféle Xbox Live! előfizetés lesz majd elérhető, amelyek közül a "Silver" ingyenes, a "Gold" pedig fizetős lesz. A jelenleg elérhető információk alapján úgy tűnik, hogy a hétvégeken a "Silver" előfizetéssel rendelkezők is játszhatnak majd egymással az interneten, illetve tölthetnek le különféle tartalmakat, például zenéket, filmeket, vagy akár a játékokhoz szánt kiegészítőket. A meglevő Xbox Live! előfizetések "Gold" előfizetéssé válthatók át.
A hírek szerint az Xbox 360 játékait 16:9 képarányban, 720p és 1080i felbontásban is élvezhetik azok a játékosok, akik rendelkeznek megfelelő (HD) tévékészülékkel. A hardver tulajdonságainál sokkal fontosabbak a tényleges szolgáltatások, amelyeket a játékosok igénybe vehetnek. Az Xbox 360-nal a Microsoft nem titkolt célja, hogy meghódítsa a nappalikat és a készülékből egyfajta digitális szórakoztatóközpontot alakítson ki. Ennek megfelelően a konzol összekapcsolható lesz a PC-kkel és hordozható audiolejátszókkal, sőt, digitális fényképezőgépekkel is. Az Xbox 360 képes lesz ezeken az eszközökön tárolt tartalmak -- filmek, zenék, képek -- lejátszására. A játékok lejátszásán túl az Xbox 360 támogatja az írt és újraírt DVD- és CD-lemezeket, valamint utóbbiakról képes MP3 és WMA fájlokat is lejátszani, illetve JPEG képeket megjeleníteni.


Íme az Xbox 360

Jó játékok?

A sikerhez azonban az impresszív hardveres paraméterek, a szolgáltatások sokasága és az online multiplayer csaták lehetősége távolról sem elég, a legfontosabbak maguk a jó játékok. Egyelőre nem tudni, hogy az Xbox 360 milyen exkluzív címeket vonultat fel, annyi azonban valószínűnek látszik, hogy a Microsoft nem kívánja a véletlenre bízni a konzol sikerét, ezért jelentős támogatókat állított maga mellé.

A vállalat elsősorban a japán stílusú játékok piacán erősített, amikor maga mellé állított olyan neveket, mint Hironobu Szakagucsi, Josiki Okamoto és Tecuja Mizugucsi. Hironobu Szakagucsi a Square-Enix igazgatóhelyettese volt, Josiki Okamoto a Capcom egyik alapítótagja, Tecuja Mizugucsi pedig több mint 10 évig dolgozott a Segánál. A két utóbbi úriember nevéhez nem kisebb címek fűződnek, mint a Street Fighter, a Resident Evil, a Sega Rally, a Space Channel 5, és a Rez. A Microsoft azonban nem csak őket csábította magához, hanem a fejlesztőcégeiket (Mist Walker, Game Republic, Q Entertainment) is, akik mostantól olyan, japán stílusú szerepjátékon dolgoznak, amely kizárólag a következő generációs Xbox konzolra fog megjelenni.

Jelenleg úgy tűnik, minden körülmény biztosított ahhoz, hogy az Xbox 360 sikeres legyen, vagy legalábbis sikeresebb az elődjénél. A redmondi vállalat hivatalosan a május 17-én kezdődő, Los Angelesben megrendezésre kerülő Electronic Entertainment Expo előestéjén mutatja be "élőben" a játékgépet, de a valódi premierre az MTV zenecsatorna május 12-én és 13-án sugárzott műsorában kerül sor. Várhatóan ekkor derül ki, hogy a konzol pontosan mikortól lesz kapható, mennyibe fog kerülni és a megjelenés idején milyen játékok lesznek kaphatók hozzá.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 24. 19:40

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.