Szerző: Ady Krisztián

2005. április 20. 12:33

Bepereli a Frooglest a Google

[News.com] Perbe fogja a világelső internetes keresőt üzemeltető Google az állítása szerint névbitorló Froogles.com-ot: a vállalat jogászai szerint az utóbbi weboldal márkanévsértést követ el. A Google egy 68 oldalas iratban kéri a bíróságot arra, hogy a saját Froogle szolgáltatásához hasonló nevű Froogles.com működését függessze fel.

[News.com] Perbe fogja a világelső internetes keresőt üzemeltető Google az állítása szerint névbitorló Froogles.com-ot: a vállalat jogászai szerint az utóbbi weboldal márkanévsértést követ el. A Google egy 68 oldalas iratban kéri a bíróságot arra, hogy a saját Froogle szolgáltatásához hasonló nevű Froogles.com működését függessze fel.

Bonyolult

A bíróságnak nem lesz egyszerű kibogozni az ügy szálait: a Froogles.com már egy évvel ezelőtt megtámadta a Google saját kereskedelmi szolgáltatásának, a Froogle-nek márkavédjegyi bejegyzését, melyet a Google a saját nevéből származtat. A Froogles.com 2000. decemberében jegyezte be a saját domainjét, melyet 2002. júliusáig nem használt.

A Google szerint ez pontosan négy évvel azután történt, hogy a Google-t védjegyként bejegyezték volna. A Froogles.com is rendelkezik azonban saját márkanévvel, a vállalat 2003. szeptemberében védte le az e-kereskedelemhez kapcsolódó marketing tevékenységgel foglalkozó weboldala nevét. A Google 2002. novemberében kérte a csupán egyetlen betűvel rövidebb Froogle védjegyként történő bejegyzését, melyet 2004. februárjában kapott meg.

Froogle?

A Google a Froogle elnevezésű internetes vásárlási rendszerében az interneten megtalálható termékteszteket, anyagokat gyűjti össze. A Froogle még jelenleg is béta-változatban érhető el, csak elektronikai cikkekre, így többek között MP3-lejátszókra és számítógép-alkatrészekre korlátozódik tudása.

A weboldal támogatja a felhasználók bevásárlólistáinak és kivánságlistáinak elmentését, csakúgy, mint a legtöbb webáruház. A Google új megoldását az ünnepi szezonra időzítette, kihasználva az ilyenkor jellemző vásárlási kedvet.

A Google szerint a terméktesztek abban segítenek a felhasználóknak, hogy azok "sokkal jobban informálódjanak a vásárlási döntések meghozatala előtt". A Google a termék leírásán és képén kívül megmutatja az adott termék átlagos értékelését a neten elérhető tartalomból kiindulva, és felsorolja az elolvasható tesztek linkjeit is. Lehetőség van a tesztek összességében kulcsszó alapján keresni, valamint azokat forrásuk szerint csoportosítani.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról