Szerző: Bodnár Ádám

2005. április 7. 15:48

Zajlik a magyarországi Oracle-felhasználók konferenciája

Füzes Péter
Füzes Péter
[HWSW] Idén a siófoki Hotel Azúrban kerül megrendezésre április 6. és 8. között a Magyarországi Oracle Felhasználók Konferenciája, az Oracle termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatban állók legnagyobb hazai összejövetele. A 17 partner és együttműködő cég előadásaival, valamint további 10 cég kiállításával tarkított rendezvényre több mint 400 résztvevő regisztrálta magát a hazai vállalatvezetői és informatikai döntéshozói körből. A konferencia idei fókusztémája az integráció, amely az Oracle termékstruktúrának és fejlesztési koncepciójának központjában áll.

A konferenciát Füzes Péter, az Oracle Hungary igazgatója nyitotta meg az Oracle új stratégiai irányvonalai című előadásával, amelyben az informatikai piac erős konszolidációs folyamataira, valamint az Oracle ebben betöltött vezető szerepére hívta fel a figyelmet. Bár a felvásárlások fontos részét képezik az Oracle piaci stratégiájának, továbbra sem szorul háttérbe a fejlesztés: a PeopleSofttal kiegészült vállalat fejlesztői csapata már 8000 főt tesz ki.

Az Oracle a termékfejlesztési stratégiájában a szabványos és nyitott platformok alkalmazását tűzte ki célul. Bár a szabványosítás az informatika szinte minden területén tetten érhető, az üzleti alkalmazások kiegészítéséhez még az egyedi programozási nyelvek ismerete szükséges, ami sokszor aránytalanul megdrágítja a projekteket. Az Oracle új termékfejlesztési koncepciójának a vezérelve az, hogy szabványos J2EE környezetben készül el az új alkalmazáscsomag, ez rendkívül leegyszerűsíti a későbbi fejlesztést, bővítést. A szabványosítással nagyságrendekkel megnő azoknak a szakembereknek a száma, akik képesek bármilyen alkalmazás kifejlesztésére, így jelentős költségcsökkenés érhető el a rendszerek kialakításánál.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról