Szerző: Ady Krisztián

2005. április 01. 09:57:13

Budapestre érkezik a Canon nagyszabású rendezvénye, a Canon Concerto

Nyugat-Európai állomásokat követően, Frankfurt, Stockholm, Milánó és London után Budapesten rendezik meg a Canon Europe Concerto üzleti-informatikai konferenciáját. A regionális, közép-kelet európai térség számára rendezett budapesti rendezvényre 22 ország mintegy 2500 üzletemberét várja a Canon Europe, valamint az esemény házigazdája, a Canon Hungária.

[HWSW] Nyugat-Európai állomásokat követően, Frankfurt, Stockholm, Milánó és London után Budapesten rendezik meg a Canon Europe 'Concerto' üzleti-informatikai konferenciáját. A regionális, közép-kelet európai térség számára rendezett budapesti rendezvényre 22 ország mintegy 2500 üzletemberét várja a Canon Europe, valamint az esemény házigazdája, a Canon Hungária.

Canonba öltözik Budapest

Az üzleti szemináriumokban és neves előadókban bővelkedő üzleti vásár eredeti célkitűzése, hogy a Canon ügyfelei, partnerei megismerjék a Canon legmodernebb digitális képalkotási technológiáit, üzleti megoldásait. A vásár különleges alkalmat szolgáltat emellett arra is, hogy a meghívott vendégek a gyakorlatban is megismerkedhessenek az üzleti termékek és megoldások teljes portfoliójával, nem mint egyes termékekkel, hanem mint komplett megoldásokkal.

A Canon évente három üzleti kiállítást szervez Európa különböző régióiban, kiállításonként átlagosan 1500 vendég részvételével. A két és félezer főt vendégül látó budapesti rendezvény nemcsak a résztvevők számának tekintetében lesz egyedülálló, hanem abból a szempontból is, hogy az eddigi Concertókhoz képest a Művészetek Palotájában nagyobb teret kapnak majd a Canon digitális fotó- és videó termékei is.

Neves előadók

A rendezvény rangját jelzi, hogy a Concerto alkalmából hazánkba látogat a Canon Europe elnöke, Hajime Tsuruoka is. A rendezvény egyik főelőadója Lékó Péter, nemzetközi sakknagymester lesz, akinek a sakk és az üzlet kapcsolatáról tartandó előadására hatalmas az érdeklődés, de előadást tartanak többek közt a Canon Hungária Európa-szerte elismert mérnökei, valamint Kürti Sándor, a szintén európai hírű Kürt Rt. vezérigazgatója is.

Török F. László a Canon Concerto Budapest projekt menedzsere és a Canon CEE marketingkommunikációs vezetője elmondta, hogy a Canon Hungária életében is minden idők legnagyobb, legrangosabb rendezvényének ígérkezik az április 12-13-ai esemény, melyet öt Canon vállalattal közösen rendeznek meg. A rendezvény idején a Canon reklámjaival találkozhatunk a város számos pontján, nem csak a repülőtéri utak mellett, hanem a metróban és a hatalmas hirdetőtáblákon is.

Sikeres tavalyi év

A Canon Hungária egyben bejelentette 2004-es üzleti eredményeit is. Az auditálás előtti adatok szerint a Canon Hungária Kft. 2004-es árbevétele meghaladta a 6 milliárd 173 millió forintot, a társaság pedig százmillió forintos nyereséggel zárta az elmúlt évet.

A Canon Consumer Imaging (CCI) divízió elsősorban a kisirodai, lakossági felhasználásra fejlesztett termékeket forgalmazza, az ebből származó értékesítések a bevételek 55 százalékát adták. Ezen belül a fotó-videó (digitális és analóg fényképezőgépek, digitális videokamerák) ágazat 43 százalékkal, a perifériák (tintasugaras és lézernyomtatók, asztali multifunkciós eszközök, faxok, szkennerek) eladásai 12 százalékkal járultak az összbevételhez.

Piaci részesedések

A nyomtató-másológépek piaci kereslete érezhetően a nagyobb teljesítményű (20-39 lap/perc) készülékek irányába tolódik -- ebben a szegmensben a Canon 27 százalékkal megőrizte vezető helyét. Folytatódott az analóg-digitális technológia váltása: 2003-ban még csak az értékesített irodai eszközök háromnegyedét tették ki a digitális készülékek – tavaly már több mint 90 százalékos volt ugyanez az arány. Változott a lapméret is: 2004-ben már az irodai felhasználásra vásárolt berendezések közel 70 százaléka tartozott az A3-as kategóriába -- ez a növekvő tendencia idén várhatóan tovább folytatódik.

Az 1-19 lap/perc teljesítményű, A4-es méretű dokumentumok előállítására alkalmas nyomtató-másoló készülékek értékesítésében a Canon 27 százalékos részesedéssel, 8 százalékos növekedéssel a dobogó csúcsára állhatott. Egyre erősebb a színes nyomtatás iránti igény is, ezen a területen a Canon több mint 20 százalékos a piaci részesedést mondhat magáénak, tavaly az értékesített készülékek egyharmada színes berendezés, kétharmada pedig színes nyomtatásra is alkalmas eszköz volt.

Kiemelkedő ágazatok

A dokumentum-archiválás (DMS) terén ismét sikerült duplázni a vállalatnak: míg 2003-ban 65 millió, tavaly már 140 millió forintos bevételt könyvelhetett el az ágazat. Hasonló felfutás jellemzi a nagyformátumú nyomtatók (LFP) értékesítését. A grafikai stúdiók, nyomdai előkészítéssel foglalkozó vállalakozások számára kínált termékcsoport több mint 400 százalékkal növekedett az elmúlt évben.

Előre látható volt, hogy a fotó-videó ágazat 2003-as felívelését tavaly nem lehet megismételni, az eladásokat érezhetően befolyásolta, hogy a digitális fényképezőgépek márciustól már nem vásárolhatók meg a Sulinet Expressz program keretében.

A 2004-ben megjelent PIXMA-sorozat nyomtatói és multifunkciós készülékei sikert hoztak, amit a szaklapok elismerő minősítései mellett az értékesítési eredmények is bizonyítottak. A közel 55000 eladott tintasugaras nyomtató több mint felén már a PIXMA-embléma látható. Ezen a területen is növelte piaci részesedését a Canon, a tintasugaras nyomtatók hazai piaca tavaly 10 százalékkal bővült, a Canon nyomtatóiból azonban 15 százalékkal értékesítettek többet, mint 2003-ban.

a címlapról