Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Egyszerűbbé válik a játékfejlesztés a Microsoft XNA Studio segítségével

Budai Péter, 2005. március 08. 10:09
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[News.com/HWSW] A Microsoft hétfőn új fejlesztőeszközöket jelentetett meg, amikkel a következő generációs Xbox játékkonzolra történő fejlesztés lényegesen egyszerűbbé válik.

[News.com/HWSW] A Microsoft hétfőn új fejlesztőeszközöket jelentetett meg, amikkel a következő generációs Xbox játékkonzolra történő fejlesztés lényegesen egyszerűbbé válik.

Visual Studio a játékfejlesztőknek

Az XNA Studio az első termék, ami a szoftveróriás most kibontakozó XNA kezdeményezésének keretében jelent meg. Az XNA ötlete elsőként közel egy éve került nyilvánosságra -- az akkor ismertetett információk szerint a cél, hogy Windows-alapú PC-ken, a jelenlegi, és az új Xboxon is ugyanazokkal az eszközökkel lehessen játékokat fejleszteni.

Az XNA Studio a Visual Studio 2005 Team Systemre épül, ami a Microsoft nyáron megjelenő fejlesztőeszköz-családja. Ezek után egyre kevésbé meglepő, hogy a Visual Studio már közel egy évet késik, hiszen az elmúlt időszakban sorra derültek ki a vállalat tervei a szoftver felhasználásának kiterjesztésére: a produktívabbá tett fejlesztői környezet az utóbbi év során csoportmunka-eszközökkel, fejlesztési folyamat-támogatással, a DSI (Dynamic Systems Initiative), valamint a szoftvergyár koncepció kihasználására alkalmas modulokkal bővült.

Az XNA Studio a Visual Studio 2005 Team System valamennyi csoportos munkát megkönnyítő képességét felhasználja, ezáltal lehetővé teszi, hogy a programozók, a játék- és pályatervezők, a grafikusok, a tesztelők és a menedzsment közti kommunikáció hatékonyan működjön. A rendszerben egy új, egységes fájlformátum támogatása is megjelenik, ami a játékok által használt állományok tárolására szolgál majd.

A játékfejlesztéshez szükséges keretrendszerek megjelentetésére egyre nagyobb igény mutatkozik, hiszen az új konzolok grafikai képességei a jelenleginél nagyságrendekkel részletesebb képek és modellek megjelenítését teszik lehetővé -- ez viszont sokkal több kód megírását is jelenti egyben. Ezzel egyidőben a konzolok és a PC-k általános célú számítási kapacitása is megnőtt, ezáltal a mesterséges intelligencia és a játékok logikai felépítése terén is nagyobb szabadsága lesz a fejlesztőknek és a tervezőknek. A kiadók jogosan tartanak attól, hogy az új konzolokra történő fejlesztés a szoftverek elkészítésének költségeit jelentősen növelhetik.

Költséghatékony játékfejlesztés

A Microsoft illetékesei saját elmondásuk szerint az XNA-től azt várják, hogy a fejlesztés egyszerűbbé tételével az Xbox 2-re készülő játékok közel azonos áron lesznek előállíthatóak, mint a jelenlegi Xbox esetében.

A lépés teljesen érhető, hiszen a Microsoft Windows platformjának elterjedésében is nagy szerepet játszott annak egyszerű programozhatósága -- ezt a konzolokra is kiterjesztve várható, hogy a szoftveróriás hamar megnyeri a játékfejlesztők jelentős részét is.

"A vásárlók igényeinek hihetetlen megnövekedése hatalmas nyomást jelent a játékokat fejlesztő csapatok számára. Az igazi kihívás, hogy integráljuk a teljes fejlesztési folyamatot, hogy a játékok tartalmi állományainak és forráskódjainak elkészítése és átírása a lehető legkevesebb munkával járjon. Ezáltal a fejlesztők felismerhetik céljaikat, és magasabb színvonalú játékokat tudnak sokkal gyorsabban létrehozni" -- közölte Chris Satchell, a Microsoft XNA menedzsere.

A Microsoft a bejelentést a San Franciscóban megrendezésre kerülő játékfejlesztői konferenciának kezdetén történt meg. A rendezvényen a Microsoft mellett a rivális konzolgyártók, így a Sony és a Nintendo is újabb információkkal szolgál az új generációs játékkonzolokról.