:

Szerző: Bodnár Ádám

2005. február 7. 11:59

Kétszázezer euró büntetést fizet a Google

[WSJ] A luxuscikkeket gyártó francia LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA pert nyert a Google ellen. A francia bíróság márkavédjegy megsértése, tisztességtelen verseny és megtévesztő reklám miatt 200 ezer euró megfizetésére kötelezte az internetes keresőt működtető vállalatot.

Amint az ismert, a Google legnagyobb bevételét a hirdetések adják. A vállalat népszerű keresőjének találatai melletti reklámhelyet bárki megvásárolhatja. A LVMH azt kifogásolta, hogy a Google a Louis Vuitton keresésekor más cégek hirdetéseit jelentítette meg, többek között olyanokét, amelyek hamisított Louis Vuitton termékekkel kereskednek. A Google közölte, hogy még nem kapta kézhez a bíróság határozatát, azonban nem kizárt, hogy fellebbezni fog az ügyben.

A keresőóriást nemrégiben már elmarasztalta a francia bíróság egy hasonló ügyben, akkor a Le Meridien Hotels & Resorts volt a felperes. Az Egyesült Államokban ugyanakkor a Geico biztosító keresetét elutasították, a vállalat szintén azt kifogásolta, hogy a Geico szóra keresés találatai mellett versenytársak hirdetései láthatók.

Az LVMH a világ egyik legnagyobb luxuscikkgyártója, a cégcsoporthoz olyan márkanevek tartoznak a Louis Vuitton mellett mint a Fendi, a Donna Karan, a Givenchy, a Kenzo, a Sephora, a Tag Heuer, a Moet, a Hennessy vagy a Dom Perignon.

Derítsd ki, hol tartasz a felhőérettségben a Devertix Cloud Readiness felmérésével, mellyel átfogó képet kaphatsz vállalatod felkészültségéről. Töltsd ki 3 perces, ingyenes felmérőnket!

a címlapról

Hirdetés

Ollé, lesz SYSADMINDAY!

2025. július 1. 02:53

Duna melletti szabadtéri helyszínen, a Budapest Gardenben idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt, az IT-üzemeltetők világnapját. Standup, IT security meetup, kvízek, szakmázás, barátok, még több sörcsap.