Szerző: Bodnár Ádám

2005. február 07. 11:59:05

Kétszázezer euró büntetést fizet a Google

[WSJ] A luxuscikkeket gyártó francia LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA pert nyert a Google ellen. A francia bíróság márkavédjegy megsértése, tisztességtelen verseny és megtévesztő reklám miatt 200 ezer euró megfizetésére kötelezte az internetes keresőt működtető vállalatot.

Amint az ismert, a Google legnagyobb bevételét a hirdetések adják. A vállalat népszerű keresőjének találatai melletti reklámhelyet bárki megvásárolhatja. A LVMH azt kifogásolta, hogy a Google a Louis Vuitton keresésekor más cégek hirdetéseit jelentítette meg, többek között olyanokét, amelyek hamisított Louis Vuitton termékekkel kereskednek. A Google közölte, hogy még nem kapta kézhez a bíróság határozatát, azonban nem kizárt, hogy fellebbezni fog az ügyben.

A keresőóriást nemrégiben már elmarasztalta a francia bíróság egy hasonló ügyben, akkor a Le Meridien Hotels & Resorts volt a felperes. Az Egyesült Államokban ugyanakkor a Geico biztosító keresetét elutasították, a vállalat szintén azt kifogásolta, hogy a Geico szóra keresés találatai mellett versenytársak hirdetései láthatók.

Az LVMH a világ egyik legnagyobb luxuscikkgyártója, a cégcsoporthoz olyan márkanevek tartoznak a Louis Vuitton mellett mint a Fendi, a Donna Karan, a Givenchy, a Kenzo, a Sephora, a Tag Heuer, a Moet, a Hennessy vagy a Dom Perignon.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 29. 12:00

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.