Szerző: Bodnár Ádám

2005. február 4. 13:19

Béreljen zenét! Megéri!

[News.com] Az immáron fizetős szolgáltatásként működő Napster tegnap elindította Napster to Go üzletágát, amelynek keretén belül korlátan számú dalt ad bérbe a felhasználóknak, akik PC-jükön vagy hordozható lejátszójukon addig jogosultak azokat hallgatni, ameddig fizetik az előfizetési díjat.

[News.com] Az immáron fizetős szolgáltatásként működő Napster tegnap elindította "Napster to Go" üzletágát, amelynek keretén belül korlátan számú dalt ad bérbe a felhasználóknak, akik PC-jükön vagy hordozható lejátszójukon addig jogosultak azokat hallgatni, ameddig fizetik az előfizetési díjat.

Havi 15 dollárért korlátlan mennyiségű zene

A Napster to Go keretén belül havi 14,95 dollárért (~3000 forintért) tetszőleges mennyiségű dalt tölthetnek le az internetezők és akár át is másolhatják azokat hordozható audiolejátszójukba. Hallgatni azonban csak addig hallgathatják őket, amennyi ideig az előfizetésük érvényes. A Napster célja egyértelműen az Apple iTunes hasonló szolgáltatásának konkurenciát állítani.

A Microsoft digitális jogkezelő rendszerén (DRM) alapuló szolgáltatást már hónapok óta teszteli a Napster. A DRM teszi lehetővé, hogy az azzal kompatibilis hordozható lejátszók is figyelemmel tudják kísérni a dalok "érvényességi idejét", vagyis hogy azokat mennyi időre vette meg a felhasználó. Korábban az előfizetéses zeneszolgáltatások kizárólag a PC-ken való meghallgatást tett lehetővé.

Számoljon utána!

Szakértők szerint nem lesz egyszerű hozzászoktatni a felhasználókat a gondolhathoz, hogy fizetnek a zenékért, amik végül nem kerülnek a tulajdonukba. "Igazán egyszerűen hangzik, mégis nehéz lesz meggyőzni az embereket arról, hogy zenét bérelni jobb, mint venni" -- mondta Michael McGuire, a GartnerG2 elemzője.

A Napster reklámjában az alacsony ár lesz a kulcs: egy iPodot teljesen feltölteni zenével mintegy 10 ezer dollárba (~2 millió forintba) kerül, ezzel szemben a Napsternél már havi 15 dollár befizetésével kaphatunk ugyanennyi zenét, vagy akár többet is, amennyit csak a merevlemez elbír. A Napster a Dell, a Creative és az iRiver lejátszóit fogja hirdetni, amelyek kompatibilisek a Microsoft DRM rendszerével.

A Napster példáját követve több szolgáltató is be fogja vezetni a Microsoft DRM rendszerén alapuló előfizetéses konstrukcióját, még az a RealNetworks is, amely egyébként esküdt ellensége a redmondi vállalatnak.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról