Szerző: Bodnár Ádám

2005. szeptember 9. 11:17

Egyre többen használják magáncélra a munkahelyi internetet

A Websense közzétette hatodik, éves Web@Work tanulmányának eredményeit, amelyet a Harris Interactive készített. A munkahelyi internethasználat növekszik: a válaszadók 93 százaléka szokott a munkahelyén internetezni, szemben a tavalyi 86 százalékkal. A felmérés szerint a dolgozók ma már inkább a reggeli kávéjukról mondanak le, mint az internetről.

[HWSW] A Websense közzétette hatodik, éves Web@Work tanulmányának eredményeit, amelyet a Harris Interactive készített. A munkahelyi internethasználat növekszik: a válaszadók 93 százaléka szokott a munkahelyén internetezni, szemben a tavalyi 86 százalékkal. A felmérés szerint a dolgozók ma már inkább a reggeli kávéjukról mondanak le, mint az internetről.

A magáncélú internetezés adja az összes böngészés negyedét

A kutatási adatok szerint a dolgozók átlagosan heti 12,6 órát töltenek a világhálón, a nem munkával töltött böngészés pedig az alkalmazottak saját bevallása szerint átlagosan heti 3,4 órát tesz ki. A megkérdezett informatikusok azonban úgy becsülik, hogy az alkalmazottak csaknem hat órát töltenek a nem munkával kapcsolatos weboldalakon. A felmérés tehát óriási különbséget mutatott aközött, hogy az informatikai döntéshozók mit hisznek, mennyi időt töltenek az alkalmazottak magánjellegű internetezéssel, és amennyit az érintettek bevallottak.

A válaszadók 10 százaléka a munkahelyén munkára és szórakozásra egyaránt használja az internetet. A felkeresett, nem munkával kapcsolatos honlapok közül a legnépszerűbbek a híroldalak, az ingyenes, személyes e-mail szolgáltatások, az internetes bankok, valamint az utazással és vásárlással kapcsolatos oldalak. A férfiak esetében a sporttal és befektetési tanácsokkal kapcsolatos webhelyek is népszerűek.

Egyre kevesebben játszanak munkaidőben

A nem munkával kapcsolatos internetes alkalmazások közül a legnépszerűbbek az internetes straming adások és azonnali üzenetküldők. Az azonnali üzenetküldőket használó válaszadók 43 százaléka küld vagy kap csatolt fájlokat. A számítógépes játékok használata a munkahelyen csökkent, az alkalmazottaknak csak 6 százaléka múlatja ilyenekkel az időt, szemben a tavalyi kutatásban szereplő 14 százalékkal.

A munkahelyen internetet használó férfiak 23 százaléka vallotta be, hogy munkaidőben pornóoldalra látogatott, míg a nők közül csak 12 százalék tett így. A férfiak 17 százaléka, a nők 11 százaléka vallotta be, hogy szándékosan nézett pornót.

Mivel egyre inkább elhalványodik a szakmai és magánjellegű internethasználat közötti választóvonal, sok alkalmazott az internet segítségével végzi munkáját és magánjellegű feladatait is a munkaidő alatt. Ezenkívül pusztán a weboldalak és alkalmazások mennyisége és sokfélesége miatt sok alkalmazott nem vallja be, vagy egyszerűen csak nincs tudatában, hogy valójában mennyi időt töltenek magánjellegű internethasználattal -- nyilatkozta Geoff Haggart, a Websense európai alelnöke.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról