Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Az Apple a világ legbefolyásosabb márkaneve

Bodnár Ádám, 2005. január 31. 13:11
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

hirdetés
[News.com/Brandchannel/HWSW] Egy közel kétezer hirdetési szakember körében végzett felmérés szerint a világ legbefolyásosabb márkaneve az Apple -- adta hírül a Brandchannel online magazin. A sorrend az alapján készül el, hogy egy adott márkanévhez kapcsolható termék vagy szolgáltatás mekkora hatással van az emberek hétköznapi életére. A márkaérték szerinti ranglistát évek óta vezető Coca-Cola például sehol sem került az ötös listára.

Az iPod repítette az Apple-t az első helyre

Az Apple a tavalyi győztest, a Google-t megelőzve került az első helyre. A vállalat hordozható audiolejátszója, a 21. század walkmanje, az iPod, már több mint tízmillió példányban kelt el, ennek majdnem a fele a tavalyi negyedik negyedév során talált gazdára. Nem lehet kérdéses, hogy a jövőben az iPod népszerűsége továbbra is nőni fog.

Január elején a merevlemezes iPodok után az Apple bemutatta flash memóriás lejátszóját is, amely rendkívül alacsony áron kapható, és az Apple termékeire jellemző egyedi, letisztult formatervével minden bizonnyal meghódítja majd a vevőket. "Az Apple elképesztő munkát végzett az innováció, a technika és a design területén. Az iPod emelte a céget a lista élére" -- mondta Robin Rusch, a Brandchannel főszerkesztője.


Apple iPod Shuffle

Csak a második a Google

A Google tavaly még vezette a listát, idén azonban a második helyre szorult annak ellenére, hogy a cég az ősz során 1,7 milliárd dolláros részvénykibocsási akció keretén belül sikeresen tőzsdére vonult, és azóta közel megkétszerezte papírjainak árfolyamát. A Google naponta átlagban 200 millió keresést hajt végre és 57 százalékos részesedésével fölényesen vezeti a piacot a Yahoo (21%) és a Microsoft (9%) előtt.

A legbefolyásosabb márkák listáján a harmadik helyet az IKEA bútoráruház, a negyediket pedig a Starbucks kávézó szerezte meg. Nagy meglepetést keltett, hogy az arab Al-Jazeera hírtelevízió bekerült a globális rangsor első öt helyezettje közé.

Informatikai szempontból említést érdemel még az eBay szereplése a listán, az aukciós weboldal a kilencedik helyet szerezte meg, és először került a legjobb tíz közé. Az amerikai eBay tavaly sikeresen bővítette szolgáltatásainak körét, és az USA és Kanada mellett már több európai országban, Dél-Amerikában, illetve a Távol-Keleten is megvetette a lábát.

Visszaeső Nokia

A világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója, a finn Nokia a tizedik lett a rangsorban, tavaly a cég még a hetedik helyen állt. A visszacsúszás egybeesik azzal, hogy a vállalat igen gyenge évet zárt, piaci részesedése csökkent, és pénzügyi eredményei is kiábrábdítóak voltak. A Nokia volt az egyetlen IT-vállalat, amely felkerült a Brandchannel európai Top10 listájára, mégpedig a negyedik helyre.

Az európai listát az IKEA vezette a Virgin előtt, a bronzérmet a Magyarországon nem működő, tőlünk nyugatra azonban széles körben ismert és elterjedt H&M ruházati üzletlánc szerezte meg. A Nokiát az Al-Jazeera, a Mini, a Puma, a Zara a BBC és az Audi követték a rangsorban.