Szerző: Vörös Péter

2005. január 31. 09:46

Erős évet zárt a mobiltelefon-ipar

[HWSW] Az IDC piackutató cég felmérése szerint a negyedik negyedévben világszerte 194,3 millió mobiltelefont adtak el, ami 18,1 százalékos növekedés a harmadik negyedévhez, míg 24 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest. A 2004-es év egészét nézve az eladások 29,3 százalékkal erősödtek.

A piacvezető továbbra is a Nokia, amely az utolsó negyedévben 34 százalékos, az egész évben pedig 31,2 százalékos piaci részesedést ért el. A Motorola rekordszintű forgalmat és 16,4 százalékos részesedést ért el a negyedik negyedévben, míg a harmadik helyezett Samsung 10,9 százalékos részesedése az előző negyedévhez képest 3 százalékpontos visszaesést jelentett.

A negyedik helyet a Siemenstől átvette az LG Electronics, amelynek piaci részesedése 7,2 százalék volt, ez 0,3 százalékponttal volt több a német vállalaténál. Az IDC szerint azoknak a cégeknek ment nagyon jól a negyedik negyedévben, amelyek kiegyensúlyozott termékskálát kínáltak innovatív funkciók, technológia és stílus szempontjából.

Csökkent a Samsung forgalma az USA-ban, az LG eladásai viszont emelkedtek a tengerentúlon, mind a GSM-, mind a CDMA-piacon. Az LG és a Motorola fej fej mellett halad az élen a harmadik generációs mobiltelefonok eladásait tekintve. "Most, hogy kezd tisztábban látszani az első három hely sorsa a mobiltelefon-piacon, a verseny tovább erősödik az első két helyért" -- mondta Ramon Llamas, az IDC elemzője.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról