Szerző: Bizó Dániel

2005. január 19. 17:44

Újabb közös Apple-Pepsi kampány az Egyesült Államokban

[MacCentral/HWSW] Az Apple és a Pepsi újra az iTunes népszerűsítésébe kezd, mely már a második közös akció. Az akcióban egy-a-háromhoz eséllyel lehet egy tetszőleges zeneszámot nyerni, valamint esélyt az 1700 darab iPod mini egyikére. A korábbi közös kampány messze alul teljesítette a várakozásokat, a megnyerhető százmillió dalból mindössze 5 milliót nyertek meg a vásárlók.

[MacCentral/HWSW] Az Apple és a Pepsi újra az iTunes népszerűsítésébe kezd, mely már a második közös akció. Az akcióban egy-a-háromhoz eséllyel lehet egy tetszőleges zeneszámot nyerni, valamint esélyt az 1700 darab iPod mini egyikére. A korábbi közös kampány messze alul teljesítette a várakozásokat, a megnyerhető százmillió dalból mindössze 5 milliót nyertek meg a vásárlók.

A promóció keretében 200 millió számnyi letöltés nyerhetnek összesen a szerencsés vásárlók, akik az akcióban részt vevő Pepsi-termékek valamelyikét megvásárolják. Mindegy egyes megnyert dal esélyt kínál egy exkluzív iPod mini megnyeréséhez. Az akció tartalma alatt óránként kerül kisorsolásra az ezüst színű, Pepsi logóval ellátott lejátszók közül egy.

2004, a hangrobbanás éve

Amint arról beszámoltunk, a digitális zenei piac hatalmas áttörést könyvelhetett el a 2004-ben, állítja International Federation of the Phonographic Industry (IFPI) által kiadott jelentés, habár figyelmeztet, hogy az elburjánzó kalózkodás továbbra is veszélyezteti a legális üzletág működését.

A több mint 1450 kiadót tömörítő szervezet becslése alapján az Egyesült Államokban és Európában több mint 200 millió zeneszámot töltöttek le a rajongók, mely tízszerese a 2003-as adatnak. Az ebből származó bevétel 330 millió dollárra rúgott nagyjából, mely hatszorosa a két évvel ezelőttinek. A digitális zeneüzlet immár tényleg beindult. Világszerte immár több mint 230 helyről tölthetünk le dalokat.

Az Apple iTunes zeneboltja egyelőre magasan dominálja a piacot, eddig több mint 200 millió dalt értékesített. Nemrégiben azonban fény derült arra, hogy az eladások után elképesztően alacsony jutalékot kap a jogtulajdonosoktól: 4 százalékot. Tekintve az informatikai infrastruktúra üzemeltetésének, főként pedig a marketingtevékenység költségeit, az összeg egészen nevetségesnek hat. Az Apple nyeresége az iPod zenelejátszókon realizálódik, az észak-amerikai mp3-lejátszó piac kétharmadát uralja.

A csengőhangok piaca szintén egyre jelentősebbé duzzad, főként Ázsiában, ahol a mobiloknak széleskörű szerepük van, multimédiás használatuk igen intenzív. Japánban a csengőhangok piaca tavaly 100 millió dollárra dagadt.

A háborúnak még nincs vége

Ahogyan egyre jelentősebbé növi ki magát a digitális zenéből származó forgalom, úgy vív az zeneipar egyre kiterjedtebb és elszántabb harcot fájlcserélőket és illegális letöltéseket kínáló oldalakat tápláló szervezett bűnözés, valamint a letöltő egyének ellen. Tavaly több száz per indult csoportok és egyének ellen, akik zenék illegális terjesztésével foglalkoztak. Az médiavállalatok üzleti nehézségeikért egyértelműen a kalózkodás eszkalálódását teszik felelőssé. A zeneipar forgalma évek óta csökkenést mutat, párhuzamosan az internethasználat terjedésével.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról