Szerző: Bodnár Ádám

2005. január 4. 09:37

A ruhák és a játékok a legkeresettebb termékek az interneten

[HWSW] A Nielsen/NetRatings által közzétett adatok szerint az amerikaiak 23,2 milliárd dollárt költöttek el internetes boltokban a karácsony előtti bevásárlási szezonban. A webes forgalom éves szinten negyedével növekdett. A november eleje és december vége között elvégzett felmérés szerint a legnépszerűbb termékek a ruházati cikkek, a játékok és az elektronikai berendezések voltak.

Heather Dougherty, a Nielsen/NetRatings kiskereskedelmi elemzője szerint számos oka van annak, hogy ilyen mértékben növekednek az internetes költések. Az első és talán a legfontosabb, hogy egyre többen találják kényelmesnek az online vásárlást, és egyre nagyobb a bizalom a webes boltokban. Ezt támasztja alá, hogy több mint kétszeresére növekedett az ékszerek forgalma, noha ezek tipikusan olyan nagy értékű termékek, amelyeket a legtöbben személyesen szeretnek kiválasztani és megvenni.

Az online vásárlók az ünnepek előtt ruházati cikkekre költötték a legtöbbet, 3,76 milliárd dollárt. Ez az összes internetes kiskereskedelmi forgalom 16 százaléka. Szintén kedvelt ajándékok voltak a játékok és videojátékok, amelyekből 2,5 milliárd dollár értékben fogyott, az elektronikai termékek forgalma 2,3 milliárd dollárt tett ki. A számítógépek és számítógépes alkatrészek eladásából származó bevétel 2,1 milliárd dollár volt, harmadával több mint tavaly.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról