Szerző: Bodnár Ádám

2004. december 30. 10:00

Hatástalan az amerikai spamtörvény?

[News.com] Közel egy évvel az életbe lépése után gyakorlatilag kimondható, hogy az amerikai spamtörvény szinte teljesen hatástalannak bizonyult. Az ún. Can-Spam törvény január elsején lépett életbe. A sokat kritizált jogszabály nem tiltja a kéretlen levelek küldését, a felhasználóknak azonban egyértelműen lehetőséget biztosít az adott kereskedelmi szervezettől, cégtől érkező levelek lemondására.

[News.com] Közel egy évvel az életbe lépése után gyakorlatilag kimondható, hogy az amerikai spamtörvény szinte teljesen hatástalannak bizonyult. Az ún. "Can-Spam" törvény január elsején lépett életbe. A sokat kritizált jogszabály nem tiltja a kéretlen levelek küldését, a felhasználóknak azonban egyértelműen lehetőséget biztosít az adott kereskedelmi szervezettől, cégtől érkező levelek lemondására.

Az MX Logic antispam cég felmérése szerint a kéretlen reklámlevelek túlnyomó többsége továbbra is törvénysértő. A Can-Spam kötelezővé teszi a küldő számára, hogy levelében tüntesse fel címét, postacímét, valamint a leiratkozás módját is. Emellett szigorúan tilos a levelekben a címzettet megtévesztő tárgysor használata is. Az MX Logic által átvizsgált levelek 97 százaléka nem felel meg a fenti elvárásoknak.

A Can-Spam egy szempontból hasznos volt, ugyanis jogilag lehetőséget biztosít arra, hogy a törvénysértőket felelősségre vonják. A szolgáltatók megkereshetik és beperelhetik a spammelőket, erre az elmúlt év során több példa is akadt az Egyesült Államokbam. A Microsoft csak decemberben hét pert indított a spamtörvényt megszegők ellen.

A spamellenes törvény viszonylagos hatástalanságát jól jellemzi, hogy idén az Egyesült Államok volt a legnagyobb spamhatalom, a világhálóra került kéretlen levelek 42 százaléka származik az országból. Az MX Logic adatai szerint az interneten utazó leveleknek ma már 77 százaléka spam, a szintén spamellenes megoldásokat kínáló Postini becslése még pesszimistább: e vállalat szerint a leveleknek 88 százaléka tartalmaz kéretlen reklámot.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról