Szerző: Bodnár Ádám

2004. december 29. 18:35

A GeForce 6800 alapjaira épül a Sony PlayStation 3 grafikus chipje

A japán PC Watch weboldalon megjelent információk szerint az NVIDIA által a PlayStation 3 konzolba fejlesztett grafikus processzor részben a GeForce 6800 alapjaira épül, de már számos olyan funkciót tartalmaz, amelyek a vállalat következú generációs chipjében, az NV50-ben debütálnak majd. A konzolba szánt videovezérlőt természetesen nem a DirectX vagy az OpenGL funkciók gyorsítására tervezték, feladata kizárólag a Sony grafikus API-jának futtatása lesz.

A japán PC Watch weboldalon megjelent információk szerint az NVIDIA által a PlayStation 3 konzolba fejlesztett grafikus processzor részben a GeForce 6800 alapjaira épül, de már számos olyan funkciót tartalmaz, amelyek a vállalat következú generációs chipjében, az NV50-ben debütálnak majd. A konzolba szánt videovezérlőt természetesen nem a DirectX vagy az OpenGL funkciók gyorsítására tervezték, feladata kizárólag a Sony grafikus API-jának futtatása lesz.

Régóta ismert, hogy a PlayStation 3-ba Rambus XDR memória kerül, azonban egyelőre nem világos, hogy az NVIDIA által fejlesztett grafikus chip is ilyen memóriához kapcsolódik, esetleg saját memóriával rendelkezik. Amennyiben az előbbi feltevés bizonyul helyénvalónak, úgy ez lesz az első alkalom, hogy az NVIDIA olyan chipet készít, amely Rambus memóriával dolgozik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról