Szerző: Bodnár Ádám

2004. december 28. 14:19

Egyre több a hirdetés a játékokban

Az Electronic Arts és a Reebok sportszergyártó bejelentették, hogy több játékra is érvényes megállapodást kötöttek, amelynek értelmében a Reebok termékei láthatóak lesznek az EA sportjátékaiban. Az ügylet pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.

[HWSW] Az Electronic Arts és a Reebok sportszergyártó bejelentették, hogy több játékra is érvényes megállapodást kötöttek, amelynek értelmében a Reebok termékei láthatóak lesznek az EA sportjátékaiban. Az ügylet pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.

Az első olyan EA játék, amelyben a Reebok termékei szerepelnek, az NFL Street 2, amely az Egyesült Államokban már kapható, Európában pedig január végén debütál. A Reebok a profi amerikaifoci-liga, az NFL (National Football League) kizárólagos sportszergyártója, vagyis minden játékos és csapat a Reebok cipőit és ruháit hordja. A sportszergyártónak hasonló megállapodása van az amerikai profi kosárlabdaligával, az NBA-vel (National Basketball Association) is.

Hirdetőtáblák

Sok játékos tette már szóvá különféle fórumokon, hogy az utóbbi időben a szoftverekben elszaporodtak a hirdetések. A kritikusok azzal érvelnek, hogy a szoftverfejlesztők és -kiadók jelentős bevételre tesznek szert a hirdetési megállapodások révén, azonban ez egyáltalán nem látszik a játékok árain, amelyek ma már felülmúlják a 10 ezer forintot, konzoljátékok esetében pedig nem ritkán a 15 ezer forintot.

Az EA szerint a játékaiban megjelenő termékek és márkanevek egyáltalán nem csorbítják a játékélményt, ugyanakkor növelik az eredetiség, hitelesség érzését. A sportjátékokban már eddig is megszokott volt az egyes sportszergyártók termékeinek, márkaneveinek jelenléte, azonban az rendszerint a cégek engedélyével, nem pedig külön megrendelésére történt.

Az utóbbi időben épp' az EA vált arról "hírhedtté", hogy játékait valóságos hirdetőtáblává alakította át. Ennek a jelenségnek az egyik legjobb példája a Need for Speed Underground 2 autóverseny, amelyben az autók gyártóin és a különféle tuningalkatrészek gyártóin kívül szerepelnek a Cingular Wireless mobilszolgáltató, a Burger King gyorsétteremlánc, valamint a Best Buy elektronikai áruházlánc hirdetései is.

Az NBA fityiszt mutat

Az EA nemrégiben sok játékos haragját vívta ki azzal, hogy kizárólagos licencszerződést kötött az NFL-lel a liga játékosait, csapatait és pályáit tartalmazó játékokra. Ennek értelmében öt évig kizárólag az EA egyedül jogosult a ligával kapcsolatos játékok kiadására. Egy most nyilvánosságra került, azonban hivatalosan mindeddig meg nem erősített hír szerint az EA az NBA-t is megkörnyékezte egy exkluzív szerződéssel, azonban a kosárlabdázók nem álltak kötének és elutasították az ajánlatot.

A pletykák szerint az NBA részben azért döntött így, mert a kosárlabdás játékok piacán számos szereplő van és az EA által kiadott "NBA Live" sorozat nem rendelkezik döntő piaci fölénnyel. A kiadó vetélytársai attól tartanak, hogy az EA hamarosan egy újabb, jobb ajánlattal áll elő, amelyet az NBA végül elfogad és az amerikai foci után a kosárlabdás játékok piacán is kivételezett helyzetbe hozza az EA-t.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról