Szerző: Bodnár Ádám

2004. december 20. 13:41

Az Electronic Arts bekebelezné a Ubisoftot?

[WSJ] Az Electronic Arts kisebbségi részesedést szerezhet a francia Ubisoft játékkiadóban, miután egy holland befektetőtől megvásárolta a részvények mintegy 20 százalékát. Az ügyletet közelről ismerők szerint az EA, a világ legnagyobb független játékszoftver-kiadója 85-100 millió dollárt fizethet a Ubisoft papírokért.

Felvásárlásokra készül az EA

Warren Jenson, az EA pénzügyi igazgatója nem árulta el, hogy a cég a Ubisoft teljes bekebelezésére törekszik-e, elmondása szerint azonban a későbbi esetleges felvásárlások esetén sokat számíthat az a tény, hogy a Ubisoft egy részét már birtokolja a cég. "Ha a Ubisoft az összeolvadás mellett dönt, ez a részvénycsomag fontos lehet" -- mondta Jenson.

Az EA nem titkoltan arra törekszik, hogy az idő előrehaladtával több kisebb játékfejlesztő vagy -kiadó céget vásároljon fel, amelyek nem képesek állni a programok elkészítésének egyre növekedő költségeit. A cég nemrégiben egy kínai fejlesztőközpontot hozott létre azzal a céllal, hogy feltörekvő ázsiai szoftvercsapatokat vásároljon fel.

Összeolvadással növekedne a Ubisoft

Noha a Ubisoft az egyik legnagyobb európai kiadó, a cég elnök-vezérigazgatója, Yves Guillemot már korábban is jelezte, hogy hosszú távon mindenképp felvásárlás vagy összeolvadás segítségével képzelné el a növekedést. Ha a Ubisoft minden évben kétszámjegyű százalékkal tudná növelni eladásait, 5-10 év múlva akkor is túl kicsinek bizonyulhat. A Ubisoft a legutóbbi pénzügyi évet 508 millió euró forgalommal zárta, az EA ezzel szemben 2,5 milliárd dollár (1,8 milliárd euró) bevételt tudott felmutatni.

A francia cég olyan jelentős szoftverek kiadója, mint a "Prince of Persia" vagy a "Splinter Cell" sorozat tagjai. Bennfenntes pletykák szerint az EA bevásárlása a Ubisoftba akár megelőző lépés is lehet, mivel a francia kiadóra már többen szemet vetettek, köztük a Microsoft is. A redmondi cég szempontjából azért lehet fontos a Ubisoft, mert a "Splinter Cell: Pandora Tomorrow" az Xbox egyik húzójátékának bizonyult, és népszerűsége nagyban hozzájárult a konzol sikeréhez.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról