Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Vodafone: számlálás és számlázás

Ady Krisztián, 2004. december 06. 14:57
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Tisztelt HWSW!

Azt nagy nehezen elfogadtam, hogy megszűnt a korlátlan GPRS internet. Kis faluban lakom, ahol nem volt sok lehetőségem, hogy milyen szolgáltatót válasszak, így maradt a Vodafone GPRS. De van, amit már nem vagyok hajlandó elviselni.

A Connect Me hivatott tájékoztatni, mérni az adatforgalmam, de rosszul mért, közel 100 MB eltérés mutatkozott, és persze kevesebbet mutatott, mint amennyit kellett volna, így átléptem egy felsőbb kategóriába. Az ügyfélszolgálaton érdeklődve azt tapasztaltam, hogy ők sem tudják pontosan, hogy mennyi forgalomnál járok, ugyanis lekértem tőlük SMS-ben az általuk hivatalosnak mondott adatot, utána felhívtam őket, és egy hölgy azt mondta, nem annyi, amennyit az SMS közölt, mert ő más adatot lát. Pedig az SMS és a hívás közt nem használtam GPRS internetet. A hölgy két adatot látott egy időponban, azt a rendszert, amelyik az SMS-t küldte, illetve ami az ő gépén nyilvántartásként megjelent. Az sem lehet, hogy még nem dolgozták fel az adatokat, hiszen akkor már 3 napja nem használtam az internetet.

Vajon melyik lehet a pontos adat? Amit a Connect Me mutat a számítógépemen, vagy amit SMS-ben megkapok, vagy amit a hölgy látott?

Az ügyfélszolgálatos hölgy közölte, hogy a Connect Me csak tájékoztató adat, nem hivatalos, de ez sehol nincs feltüntetve, ilyen megjegyzést sehol nem találtam. Ez szerintem így megtévesztés, hiszen jóhiszeműen használtam az internetet, tudva, hogy még nem léptem túl egy másik díjkategóriába.

Természetesen számlazárás után panaszt tettem, de elutasító választ kaptam: "ez csak tájékoztató adat, kérjem le mindig SMS-ben a pontos adatot". Elismerem, hogy egy szoftver tévedhet, de az már nem hanyagolható el, hogy egy adott pillanatban a Vodafone belső rendszere két különböző adatot mutat. Erről hangfelvétel is van, hisz rögzítik az ügyintézővel folytatott beszélgetéseket.

Vajon el kell fogadnom azt, hogy a Vodafone azt mér és számláz, amit akar? Vagy lehet ez ellen tenni?

Ezért vissza is mondtam az egész előfizetést 2 hónappal ezelőtt, és most hallom, olvasom, hogy vissza kell állítaniuk a korlátlan internetet. Erre mondják, hogy megjártam... De azóta új előfizetést kötöttem, mert kellett az internet, más lehetőség nem volt -- persze ez már nem lesz korlátlan. Továbbra is korlátozva leszek, mert új előfizetésem van. Máshol, más szolgáltatóknál növekszik a sávszélesség, alacsonyabbak az árak, de egy kis faluban nincsenek ilyen lehetőségek. Mi lesz a vidéki kis falvakkal, ahol ez az egyetlen lehetőség?

Üdvözlettel: Major Gábor

Véleménye van?

Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.