Szerző: Bodnár Ádám

2004. december 02. 15:08:31

A Centrinóhoz hasonló márkanevet vezetne be az asztali chipjeinél az Intel

[IDG/HWSW] Céghez közeli források szerint az Intel hamarosan az asztali gépekbe szánt alkatrészei esetében is bevezet egy olyan márkanevet, mint ami a noteszgépek világában a Centrino. A vállalat külön márkanevet vezetne be az otthoni felhasználóknak és az irodai piacra szánt termékeknek. A fogyasztóknak szánt kampányban a játékok futtatásáról, videózásról, vezeték nélküli multimédiáról lesz majd szó, míg a vállalati felhasználóknak szánt legfontosabb üzenet a PC-k biztonságossága, menedzselhetősége lenne.

[IDG/HWSW] Céghez közeli források szerint az Intel hamarosan az asztali gépekbe szánt alkatrészei esetében is bevezet egy olyan márkanevet, mint ami a noteszgépek világában a Centrino. A vállalat külön márkanevet vezetne be az otthoni felhasználóknak és az irodai piacra szánt termékeknek. A fogyasztóknak szánt kampányban a játékok futtatásáról, videózásról, vezeték nélküli multimédiáról lesz majd szó, míg a vállalati felhasználóknak szánt legfontosabb üzenet a PC-k biztonságossága, menedzselhetősége lenne.

Jól bevált recept

A Centrino márkanév kiválóan működött a noteszgépek világában. Amint az ismert, a Centrino a Pentium M processzor, a hozzá illeszkedő Intel i855 chipkészlet és az Intel vezeték nélküli hálózati vezérlő összefoglaló neve, csak azok a laptopok használhatják a Centrino márkanevet és logót, amelyek egyszerre tartalmazzák ezeket az alkatrészeket. A Centrino alkatrészekre épülő noteszgépek gyártói reklámkampányaikhoz jelentős támogatást kapnak az Inteltől.

Az Intel képviselője nem kommentálta a hírt, azonban elmondta, hogy nem kizárt, hogy a vállalat a Centrino esetében már jól bevált marketingstratégiát alkalmazza az asztali gépek világában. A Centrino népszerűsítésére a tavaly tavaszi premier után becslések szerint 300 millió dollárt költött az Intel, még maga Andy Grove, a vállalat igazgatótanácsának magyar származású elnöke is úgy vélte, a Centrino a vállalat történetének legfontosabb terméke. A kampány sikeres volt, ma már sokan egyértelműen a Centrino márkanévhez kapcsolják a piacon elérhető legjobb "mobil élményt". Az újonnan piacra kerülő noteszgépek túlnyomó része már a Centrino alkatrészcsaládra épül.

Processzor + chipkészlet = platform

A Centrinóhoz hasonlóan az új, asztali platform márkanév is egy komplett megoldásra koncentrál majd, amelynek a processzor csak egy része -- szólnak a pletykák. Hogy pontosan milyen típusú, képességű alkatrészek kerülnek majd egy családba, azt egyelőre nem tudni, de a vállalathoz közeli hírforrások szerint a processzor képességei mellett nagy hangsúlyt helyeznek majd a chipkészletbe integrált alkatrészekre is, mint amilyen a grafikus vezérlő, vagy a 7.1 csatornás térhatású hang megszólaltatására képes audiokontroller. Nem kizárt, hogy az Intel legújabb generációs asztali chipkészletei már integrált vezeték nélküli hálózati vezérlőt is tartalmaznak majd, amely szintén megkülönböztető képesség lehet.

Az új márkanevek bevezetésére legkorábban 2005 közepén kerülhet sor, amikor az Intel kínálatában feltűnnek a kétmagos Pentium processzorok, bennük a különféle biztonsági, virtualizációs, energiatakarékos és teljesítményfokozó technológiákkal. Az új processzorokhoz szánt új chipkészletek is ebben az időben várhatók, várhatóan e két alkatrész alkot majd egy asztali platformot, amelyek együttesen valamilyen megkülönböztető márkanéven kerülnek forgalomba.

Hasznos tranzisztorok

Amint az ismert, az Intel processzorokkal kapcsolatos stratégiájában az utóbbi időben egyre kevésbé hangsúlyos az órajel, mivel a vállalat belátta, hogy nem feltétlen annak fokozása a legüdvözítőbb út a piaci sikerhez. Ezt belátni viszonylag könnyű volt, figyelembe véve, hogy a cégnek az utóbbi időben komoly gondjai támadtak a magas órajelű processzorok gyártásával, amely folyamat eredményeképp ki kellett vennie tervei közül a 4 GHz-es Pentium 4 chipet.

Az órajel és a teljesítmény növekedésének megtorpanása a gyártási gondok, a fizikai korlátok mellett a piaci tényezőknek is köszönhető. Az utóbbi időben ugyanis a PC-k olyan elképesztő mértékben gyorsultak, amelyek kevés kivételtől eltekintve kevés szoftver és kevés alkalmazási terület igényelt és indokolt. A processzorgyártók egyre-másra mutatták be legújabb fejlesztéseiket, amelyek kizárólag teljesítményükben tértek el a korábbi változatoktól, emellett semmi más újdonságot nem tudtak nyújtani a vevőknek. Azoknak a vevőknek, akik legtöbbször olyan alkalmazásokat futtattak, amelyekhez egyáltalán nem szükségesek a szélvészként száguldó, közben kazánházként fűtő processzorok. Ez főleg igaz annak fényében, ha figyelembe vesszük, hogy az új grafikus kártyák mennyi terhet vettek le a processzorok válláról.

A folyamat végül oda vezetett, hogy a vásárlók láthatóan nem látnak vonzerőt a legújabb és legerősebb PC-kben, elfordultak azoktól, az eladások növekedése láthatóan lassuln, az idén ősszel mindkét jelentős elemzőcég, az IDC és a Gartner is csökkentette PC-forgalmi előrejelzését. A gyártóknak ezért mindenképp ki kellett találniuk olyan új funkciókat, amelyek eladhatóvá teszik a modern PC-ket. Az Intel is belátta, nem az a leghasznosabb, ha a gyártástechnológia fejlődését kimondottan a nagyobb számítási teljesítmény szolgálatába állítja, a cég inkább a felhasználók által igényelt szolgáltatásokra kíván koncentrálni, mint amilyen a megnövekedett biztonság, a menedzselhetőség vagy akár a virtualizáció, amely lehetőséget ad egy processzoron akár több operációs rendszer párhuzamos futtatására.

a címlapról