Szerző: Ady Krisztián

2004. október 13. 16:15

Továbbra is hozza előzetesen meghatározott terveit a Samsung hazai leányvállalata

A Samsung Electronics Magyar Rt. ma sajtótájékoztató keretében ismertette a 2004-es, idei év árbevételével kapcsolatos terveit, melynek alapját a harmadik negyedévig elért eredmények jelentették. A Samsung hazai leányvállalata árbevételét korábban 44 milliárd forint értékben határozta meg, melyből az informatikai üzletág várhatóan 9 milliárd forintot, azaz az árbevétel 20 százalékát fogja biztosítani.

A Samsung Electronics Magyar Rt. ma sajtótájékoztató keretében ismertette a 2004-es, idei év árbevételével kapcsolatos terveit, melynek alapját a harmadik negyedévig elért eredmények jelentették. A Samsung hazai leányvállalata árbevételét korábban 44 milliárd forint értékben határozta meg, melyből az informatikai üzletág várhatóan 9 milliárd forintot, azaz az árbevétel 20 százalékát fogja biztosítani.

2004 második negyedévére a Samsung IT termékcsoportjainak jelentős része piacvezető szerepet töltött be. A vállalat LCD-monitorok területén 14,8 százalékos, a CRT+TFT monitorok piacán 20,1 százalékos piaci részesedéssel vezeti az élbolyt. A lézernyomtatók (16,4 százalék) és optikai meghajtók (ODD-k, 21 százalék) piacán a második helyet vívta ki magának, míg a HDD piacon -- a vállalat becslésen alapuló adatai szerint, hiszen ilyen felmérések hazánkban nem készültek -- kimagasló, 55 százalékos piaci részesedése a vezető helyet biztosította.

A 2004-es év eltelt 3 negyedévében a Samsung Electronics Magyar Rt. IT üzletága a legtöbb termékcsoportjában a tervezett, vagy annál is nagyobb forgalmat generált, így a teljes évet nézve, előreláthatóan túlteljesíti a 8,9 milliárd forintos árbevételi tervét.

Továbbra is vezetnek a hagyományos monitorok

A korábban elemzők által megjósolt, CRT-LCD fordulat hazánkban bizonyosan nem 2004-ben következik be. A CRT-monitorok piaca a vártnál lassabban csökken és a korábban prognosztizált árerózió, árcsökkenés sem érvényesül. A TFT-monitorok átlagos árai azonban 15-20 százalékkal csökkentek az idén, ezért a Samsung árbevételi tervének eléréséhez ugyanennyivel több terméket kell értékesíteni.

Míg árbevétel terén fej-fej mellett, 50-50 százalékos arányban osztoznak a hagyományos monitorok és a TFT-termékek a Samsung hazai leányvállalatánál, a darabszámok tekintetében jelentős az eltérés. A vállalat becslése szerint ebben az évben 125 ezer hagyományos monitor és csupán 35 ezer TFT-monitor talál majd itthon gazdára.

A Samsung merevlemezei rendkívül gyorsan lettek igen népszerűek, ezért az eredetileg is merész forgalmi elvárásokhoz képest is jóval nagyobb, 130 százalékos eredménnyel zár a hazai képviselet.

A vállalat hasonlóan jó eredményt ért el a hazai nyomtatópiacon is. A második negyedévben a mono lézernyomtatók piacán 16,4 százalékos, ezzel az első félévben közel 11 százalékos piacrészt hasított magának a vállalat. A sajtótájékoztató keretében mutatták be az ősszel bevezetésre kerülő új nyomtatókat is, az ML-1520, ML-2250 monolézer, SCX-4100 multifunkciós színes lézer és ML-2551N hálózati munkacsoportos lézernyomtatókat.

Call Center – 40/985-985

A Samsung 2004. augusztusában indította el országon belül helyi tarifával hívható, kék számos telefonos ügyfélszolgálatát. A szolgáltatás célja, hogy az ügyfélszolgálati vagy szerviz információ céljából érkező hívásokat gyorsan, szakszerűen és hatékonyan kezelje.

A Samsung a jövőben garancialapjairól is száműzi majd a szervizlistát, s helyette csupán ezt az egyetlen számot kell majd hívni hiba bejelentése, vagy bármilyen probléma esetén. A vevőszolgálat munkájában 10 fő, a Samsung termékek ismeretével rendelkező, a feladatra hónapok során felkészített munkatárs vesz részt.

A Samsung közeljövőt illető terveiben szerepel egy online ügyféltájékoztató rendszer bevezetése is, mely segítségével a cég termékeinek vásárlói interneten keresztül követhetik hibás termékük javításával kapcsolatos eseményeket, illetve ezen keresztül is értesülhetnek a javítások végeredményéről.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról