Szerző: Ady Krisztián

2004. október 12. 16:27

Újabb esélyt kaphat a fél gigányi kapacitással rendelkező, apró Dataplay lemez

[Clubic.com] Feltámadhat a 2002 végén csődbe ment Dataplay, mely hasonló nevű magnetooptikai adattárolójával kívánt korábban betörni a piacra. Az alig 32 mm-es méretű lemezen 500 Mbyte-nyi adatot lehetett eltárolni. A korábban igen ígéretesnek tűnő optikai megoldás végül sajnos a feledés homályába merült.

[Clubic.com] Feltámadhat a 2002 végén csődbe ment Dataplay, mely hasonló nevű magnetooptikai adattárolójával kívánt korábban betörni a piacra. Az alig 32 mm-es méretű lemezen 500 Mbyte-nyi adatot lehetett eltárolni. A korábban igen ígéretesnek tűnő optikai megoldás végül sajnos a feledés homályába merült.

A csődbe ment céget felvásárló DPHI azonban napjainkban úgy döntött, hogy ismét megkísérli bevezetni a piacra az apró adattárolót, mely gondolatnak főként a hordozható audiolejátszók, jukeboxok elsöprő sikere lehet a fő motiválója. A vállalat által újra piacra dobandó termék általános USB-s adattárolóként lenne használható, a windowos számítógépek külön meghajtóprogramok telepítése nélkül írhatnának a lemezre és olvashatnának vissza adatokat róla, hasonlóan a manapság kapható flashmemória-alapú adattárolókhoz.

A vállalat emellett megpróbálja elérhető szinten tartani a termék árát is, az 500 Mbyte-os kapacitású apró lemezekért "csupán" 4,5 dollárt kérnének el, mely semmiképpen sem veheti fel a CD-lemezek árával, viszont olcsó alternatívája lehet a flashmemóriás kártyáknak.

A fejlesztők emellett dolgoznak a lemez 750 Mbyte-os változatának kifejlesztésén is. Az apró lemez a vállalat reményei szerint beválthatja a korábban hozzá fűzött reményeket, s akár olyan hordozható lejátszók és egyéb termékek is megjelenhetnek a közeljövőben, melyek ezt a Dataplay lemezt alkalmaznák cserélhető háttértárolóként.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról