Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A Microsoft lényegesen nagyobb figyelmet fordít a japán játékpiacra

castor, 2004. október 08. 09:03
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Nem fogjuk megismételni azt a baklövést, amit a japán piacon elkövettünk - jelentette ki Peter Moore, a Microsoft játék üzletágának globális tartalomért és marketingért felelős alelnöke, arra célozva ezzel, hogy a következő generációs Xbox esetében már sokkal nagyobb figyelmet fognak fordítani a távol-keleti piacra.

"Nem fogjuk megismételni azt a baklövést, amit a japán piacon elkövettünk" - jelentette ki Peter Moore, a Microsoft játék üzletágának globális tartalomért és marketingért felelős alelnöke, arra célozva ezzel, hogy a következő generációs Xbox esetében már sokkal nagyobb figyelmet fognak fordítani a távol-keleti piacra.

Elmondása szerint az Xbox Japánban tapasztalt gyenge eladási adatainak az lehet az oka, hogy túl nagy méretű volt a gép és a kontroller, valamint a programválasztékot nem igazították kellőképpen a helyi elvárásokhoz. Az új Xbox konzol már lényegesen kisebb méretű lesz és a számtalan japán fejlesztőcsapatnak köszönhetően az induló szoftverkínálat is jobban igazodik majd a távol-keleti kultúrához.

Az Xbox konzol 2002. februári japán startja óta idén március végéig mindössze 500 ezer darab gép talált gazdára. Összehasonlításul a Sony PlayStation 2-ből 15 millió, a Nintendo GameCube-ból 3,2 millió fogyott 2000. márciusa illetve 2001. szeptembere óta.

Az Xbox gyenge távol-keleti eladási adataira magyarázatot adó tényeket a "Videojáték Pearl Harbor" című magyar nyelvű elemzés tárja fel a nonHype oldalán.