Szerző: Budai Péter

2004. október 1. 09:57

Ügyfélközpontú CRM megoldások a Microsoft Magyarország kínálatában

A Microsoft Magyarország szeptember 15-én, Fókuszpont partner találkozóján mutatta be a Microsoft CRM alkalmazásának honosított változatát, mely októbertől a magyar vállalatok számára is hozzáférhető. Az új technológia segítségével a cégek egyszerűbben integrálhatják és automatizálhatják folyamataikat az ügyfelek magasabb szintű kiszolgálása érdekében.

A Microsoft Magyarország szeptember 15-én, Fókuszpont partner találkozóján mutatta be a Microsoft CRM alkalmazásának honosított változatát, mely októbertől a magyar vállalatok számára is hozzáférhető. Az új technológia segítségével a cégek egyszerűbben integrálhatják és automatizálhatják folyamataikat az ügyfelek magasabb szintű kiszolgálása érdekében.

A Fókuszpont konferencián közel 800-an vettek részt, ahol betekintést nyerhettek a Microsoft Business Solutions legújabb termékének, a Microsoft CRM képességeibe. A szoftveres megoldás elsődleges célja a vállalatok és ügyfeleik közti hatékony kapcsolattartás elősegítése. A Microsoft CRM bővíthetősége révén bármely vállalat igényei szerint testre szabható; ezt a tevékenységet a Microsoft Magyarországgal partneri kapcsolatban álló fejlesztő és rendszerintegrátor cégek végezhetik el, ami után az értékesítésből származó bevételek egy része is őket illeti meg.

"A Microsoft infrastruktúrán -- Windows Serveren, illetve Small Business Serveren és Exchange Serveren -- futó Microsoft CRM-et minden kereskedelmi tevékenységet folytató és ügyfélszolgálatot működtető vállalat előnyére alkalmazhat. A Microsoft partnerei számára azonban további üzleti lehetőséget jelent, hogy a független szoftverfejlesztőket felölelő program keretében újabb funkciókat fejleszthetnek az alkalmazáshoz, amelyet így iparág-specifikus megoldásként is értékesíthetnek" -- ismertette Tóth András, a Microsoft Magyarország partnermenedzsere. A Microsoft Magyarország CRM partnereinek száma jelenleg egy vállaltra korlátozódik, de az év végére ez a szám várhatóan 25 fölé emelkedik.

A megoldás a vállalat ügyfeleit helyezi a középpontba. A velük folytatott kommunikáció, valamint az értékesítési és vevőszolgálati folyamatok menedzselése alkotja a rendszer gerincét. Ezáltal központosított, egységes felületen nyílik lehetőség a naprakész információk eljuttatására az alkalmazottakhoz, ami javítja a vállalat ügyfélkapcsolati hatékonyságát.

Az alkalmazás a Microsoft Office Outlook 2003-ra épül, ezzel biztosítva, hogy az alkalmazottak egy megszokott, produktív munkakörnyezetben érhessék el a számukra fontos funkciókat, és a lehető leggyorsabban reagáljanak az ügyfelek felmerülő igényeire. A Microsoft CRM az általános ügyfélkapcsolati lehetőségeken túl támogatja a vállalat munkafolyamatainak automatizálását, a rendelés-felvétel előkészítését, és a versenytársak nyomon követését. Az értékesítési és vevőszolgálati funkciók, valamint a kereshető tudásbázis révén nyomon követhetők a potenciális vevők és az üzleti lehetőségek, teljes körű kép alakítható ki az ügyféleseményekről, és automatizálható az ügykezelés. Az üzleti forgalom és az alkalmazotti teljesítmény pontos előrejelzése és mérése érdekében a Microsoft CRM kimutatáskészítő eszközöket is tartalmaz.

A megoldás az aktuális üzleti és informatikai követelményeknek megfelelően skálázható és telepíthető, amihez a szükséges üzembeállítási idő egyetlen naptól pár hétig terjedhet -- a felépítendő rendszertől elvárt képességektől függően.

"Az Outlookkal való szoros integráció a Microsoft CRM megoldását markáns módon megkülönbözteti a versenytársak megoldásaitól, amelyek jellemzően valamely vállalatirányítási rendszerhez integráltak. Az értékesítés-automatizálást és vevőszolgálatot támogató Microsoft CRM célcsoportját a kis- és középvállalatok, az 5-100 kereskedőt és/vagy ügyfélszolgálati munkatársat foglalkoztató szervezetek alkotják" -- vázolta fel Tóth András.

A felhasználói felület, az adatséma és az üzleti folyamatok mind módosíthatók a megoldásban található eszközökkel. A .NET keretrendszerre épülő Microsoft CRM lehetővé teszi új funkciók beépítését, illetve a vállalatirányítási rendszerekkel és webszolgáltatásokkal történő integrációt.

A termékhez két modul érhető el: a Microsoft CRM Értékesítés modul a potenciális vevők és értékesítési lehetőségek nyilvántartására, valamint az értékesítés eredményeinek méréséhez és előrejelzéséhez nyújt hatékony eszközöket. Rögzíti és visszakereshetővé teszi az ügyfelekkel folytatott kommunikációt, és automatizálja az értékesítési folyamat egyes szakaszait. A Microsoft CRM Vevőszolgálat modul az ügyfélkapcsolati munkatársak tevékenységét könnyíti meg; segítségével az ügyintézők teljes körű támogatást nyújthatnak a vevők megkereséseinek és bejelentéseinek nyilvántartásától, valamint a kezdeti kapcsolatfelvételtől egészen a problémák megoldásáig.

A Microsoft CRM moduljai standard és professional (bővített) változatban érhetőek el. Az értékesítési modul bővített változata a standard funkcionalitáson túl biztosítja a versenytárskövetést; a vevőszolgálati modul professional változata pedig a standard funkciókon túl megoldást ad szerződések kezelésére is. A munkafolyamat-menedzsment (workflow), és a termékkatalógus csak a professional modulokban található meg.

A Microsoft CRM és az Outlook 2003 szoros integrációjának ededményeképpen az ügyfélkapcsolat-kezelő megoldás valamennyi képessége távolról is elérhető az Outlook Web Access internetes hozzáférés révén. 2004 őszén jelenik meg a szoftver Windows CE operációs rendszerre írt változata, amivel a CRM Server által nyújtott lehetőségeket mobil eszközökön, távoli elérés segítsével is igénybe lehet venni. A termék 2.0-ás változata 2005 tavaszára várható.

A Microsoft CRM a hasonló termékekhez képest meglehetősen kedvező áron indul a piacon. A szoftver elérhető Volume, Open, Select, OSL, és EA licencekkel is, a legkedvezőbb konstrukció 504000 forintos éves költséget jelent az azt igénybe vevő vállalat számára. A termék bevezetésének idejére Microsoft Magyarország kedvezményes lehetőséget biztosít a Small Business Server 2003 Premiumot vásárlóknak, hiszen a kisvállalati szerver mellé a CRM Sales standard 5 felhasználói licenccel 95100 fortintért érhető el.

"A Microsoft CRM ára és vevőtámogatási funkcióinak köre megfelel a középvállalatok igényeinek. Értékesítését és bevezetését a Microsoft Business Solutions hivatalos forgalmazó partnerei végzik, és ennek keretében szakértői támogatást nyújtanak a rendszer konfigurálásához és karbantartásához, valamint biztosítják a képzéshez és a felhasználók támogatásához szükséges oktatóanyagokat és háttéranyagokat" -- tette hozzá Tóth András a megoldás értékesítésével és üzembehelyezésével kapcsolatban.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról