Szerző: roberto

2004. augusztus 23. 18:37

A Red Hat európai marketingigazgatója elégedett cége üzleti modelljével

A Red Hat európai marketingigazgatója szerint cége

A Red Hat európai marketingigazgatója szerint cége még nem alakította ki teljesen azt az üzleti modellt, amellyel sikeresen egyesítheti a nyílt forráskód világába nyúló gyökereket az üzleti élet profitorientált természetével. "Létre kellett hoznunk egy olyan üzleti modellt, amit soha senki nem próbált még előttünk, és sokszor hibáztunk is közben. Ez egy kusza, ronda folyamat volt, és a mai állapot még messze nem a vége; [...] amink ma van, az elérhetővé teszi a HP, a Dell, az IBM és a Fujistu Siemens számára az előtelepített [Linux] technológiát a hardvereiken." -- nyilatkozta a ZDNet munkatársának a napokban Paul Salazar.

A Red Hat stratégiájában az elmúlt években történt jelentős változásokat Salazar a következőképp összegezte: "... összesen 650 emberrel próbáltunk vállalati üzletet csinálni, [...] nem szolgálhattunk két urat. Úgy gondoltuk, hogy nem lehetünk egyszerre jelen a fogyasztói piacon, fogadva a mamám hívásait, miközben vállalati leállásokat oldunk meg, ez összeférhetetlen. Ezért azt mondtuk, helyezzük a hangsúlyt arra, amit csinálunk, mert nem tarthatunk egyszerre minden irányba, akkor ugyanis senki sem lesz velünk elégedett. Valami ilyesmivel néztünk szembe úgy három évvel ezelőtt. Bár nem elégítjük ki ma a vállalati szférában mindenkinek az igényeit, a helyes úton járunk, és a megfelelő szektorokba invesztálunk".

Salazar a Red Hat szoftverszabadalmakkal kapcsolatos irányelveit is kifejtette: "Nem értünk egyet a szabadalmakkal. Vállalatként is valljuk ezt, ki is tettük a weboldalunkra. Szervezetként is ellene vagyunk, ugyanakkor szert tettünk szabadalmakra azon 13 vagy 14 társaság révén, amelyeket felvásároltunk. Amíg ezek a szabadalmaink élnek, a nyílt forráskódú fejlesztési modell alapján készülő programokban díjmentesen használhatóak. A zárt kódú, üzleti modellben készülő programok esetén azonban ezt nem engedélyezzük".

A teljes interjú, amelyben a Salazar beszél még az elmúlt évben jelentős linuxos tényezővé vált Novell-ről, illetve érinti az SCO-ügyet, valamint a müncheni Linux-migrációt, a ZDNet-en olvasható.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról