Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Ősszel is lesz HWSW free! Alkalmazott AI meetup és agilis fejlesztői meetup a módszertanok dzsungeléből, szeptember 24-25-én.

A Criterion megvásárlásával az Electronic Arts kezébe került a Renderware technológia

castor, 2004. július 29. 14:06
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A világ legnagyobb független játékfejlesztő- és kiadó cége, az Electronic Arts megvásárolta a Criterion Software Group fejlesztőcsapatot a Canon Europe-tól. Az üzlet anyagi oldaláról nem számoltak be a cégek képviselői, az azonban már biztos, hogy ezentúl a Criterion játékokat az amerikai óriáscég fogja kiadni. A csapat jelenleg a Burnout 3: Takedown című autóversenyen, illetve a Black című akciójátékon dolgozik.

hirdetés
A világ legnagyobb független játékfejlesztő- és kiadó cége, az Electronic Arts megvásárolta a Criterion Software Group fejlesztőcsapatot a Canon Europe-tól. Az üzlet anyagi oldaláról nem számoltak be a cégek képviselői, az azonban már biztos, hogy ezentúl a Criterion játékokat az amerikai óriáscég fogja kiadni. A csapat jelenleg a Burnout 3: Takedown című autóversenyen, illetve a Black című akciójátékon dolgozik.

Az Electronic Arts számára azonban nem a játékprogramok jelentik a legfontosabb érvet az üzlet megkötéséhez, hanem az, hogy a tulajdonosváltásnak köszönhetően ők rendelkezhetnek a Criterion által kifejlesztett Renderware technológiával. Ezt a négy fő részből (mesterséges intelligencia, grafika, hang, fizika) álló eszközcsomagot szabadon licencelhetik a játékokat készítő stúdiók, így lényegesen megkönnyíthetik a programozási munkákat, illetve lerövidíthetik a fejlesztési időt.

A Renderware olyan nagy sikerű programok alapjait szolgáltatja, mint például a Grand Theft Auto: Vice City, a Broken Sword: The Sleeping Dragon, a Pro Evolution Soccer 4, a Mortal Kombat: Deadly Alliance, vagy a Tony Hawk Pro Skater 3. Jelenleg közel 500 játék használja ezt a technológiát, olyan cégek licencelték már, mint az Activision, a Sony, az Atari, a Konami, a Sega, vagy a Ubisoft.


Burnout 3: a Criterion következő játéka -- természetesen Renderware alapokon

Bruce McMillan, az Electronic Arts elnöke elmondta, hogy a Renderware technológián eddig is dolgozó 150 főnyi alkalmazott fogja azt folyamatosan továbbfejleszteni. Jelenleg a Renderware4 kódnevet viselő csomagon dolgoznak, mely a következő generációs konzolokra írt játékprogramok alapjait képezheti.

David Lau-Kee, az angliai székhelyű Criterion Software Group igazgatója a sajtótájékoztatón azt mondta, hogy reményeik szerint az Electronic Arts pénzügyi hátterének segítségével felgyorsíthatják a fejlesztési munkálatokat.

Alkalmazott AI meetup és agilis fejlesztői meetup a módszertanok dzsungeléből, szeptember 24-25-én.