Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2004. július 29. 14:02

Fogyasztóvédői intelmek mobiltelefonálóknak

Sajtótájékoztatóján tette közzé a Nemzeti Hírközlési Hatóság hírközlési fogyasztói jogok képviselője a mobiltelefon-használattal kapcsolatos vizsgálatának összegzését. A beérkezett panaszok alapján kezdeményezett vizsgálatok elsősorban a külföldi mobiltelefon-használat és a számhordozhatóság köré csoportosultak.

[HWSW] Sajtótájékoztatóján tette közzé a Nemzeti Hírközlési Hatóság hírközlési fogyasztói jogok képviselője a mobiltelefon-használattal kapcsolatos vizsgálatának összegzését. A beérkezett panaszok alapján kezdeményezett vizsgálatok elsősorban a külföldi mobiltelefon-használat és a számhordozhatóság köré csoportosultak.

Mint Juhász Károly, a hírközlési fogyasztói jogok biztosa elmondta: a leggyakoribb fogyasztói megkeresés a mobiltelefonok külföldi használatával kapcsolatban érkezik. Juhász elmondta: a külföldről való telefonáláskor nem érdemes az automatikus hálózatválasztásra hagyatkozni, javasolta, hogy inkább utazás előtt tájékozódjunk a legolcsóbb tarifákról, s annak a szolgáltatónak a hálózatát keressük meg telefonunkon.

Az egyes országok legkedvezőbb tarifáit nyújtó szolgáltatókról a biztos készített egy tájékoztató jellegű táblázatot, megy az NHH weboldalán megtekinthető. A táblázat pdf dokumentumban, ármegjelölés nélkül került ki a honlapra.

Juhász elmondta, hogy a mai napig problémát okoz a mobiltársaságok ügyfeleinek, hogy nem tudják: a hívni kívánt szám hordozott-e, és ha igen, melyik szolgáltatónál végződik, azaz mennyibe kerül a telefonálás. A biztos ismét felhívta a figyelmet, hogy a szolgáltatók egyrész úgynevezett USSD-kód beütése után díjmentesen megküldik a hordozásra vonatkozó adatokat: a Pannon és a T-mobile ügyfelei a *126*telefonszám# formátumban kérhetik le telefonálás előtt a hívott szám státuszát. A telefonszámhoz a hívott szám kilencjegyű változatát kell beírni, azaz például: *126*704567890#.

Ez a szolgáltatás a Vodafone ügyfeleinek nem érhető el, működik ugyanakkor mindhárom szolgáltatónál a 1748-as hívószám, ahol egy automata tájékoztatja az érdeklődőket a hordozásról -- szintén díjmentesen.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról