Szerző: Bodnár Ádám

2004. július 13. 10:09

Százmillió dalt értékesített az interneten keresztül az Apple

Az Apple bejelentette, hogy vasárnap éjszaka iTunes Music Store internetes zeneboltjában eladta a százmilliomodik dalt. A mérföldkőnek számító zeneszámot a kansasi Kevin Britten töltötte le, a húsz éves fiatalember a Zero7 zenekar Somersault című dalát vásárolta meg. A vállalat korábban bejelentett akciójának keretében Kevin egy 17 hüvelykes kijelzővel szerelt PowerBook noteszgépet, egy 40 Gbyte kapacitású iPod lejátszót, valamint egy 10 ezer dal letöltésére jogosító utalványt kapott ajándékba.

Az Apple bejelentette, hogy vasárnap éjszaka iTunes Music Store internetes zeneboltjában eladta a százmilliomodik dalt. A mérföldkőnek számító zeneszámot a kansasi Kevin Britten töltötte le, a húsz éves fiatalember a Zero7 zenekar "Somersault" című dalát vásárolta meg. A vállalat korábban bejelentett akciójának keretében Kevin egy 17 hüvelykes kijelzővel szerelt PowerBook noteszgépet, egy 40 Gbyte kapacitású iPod lejátszót, valamint egy 10 ezer dal letöltésére jogosító utalványt kapott ajándékba.

Az Apple iTunes Music Store tavaly áprilisban mutatkozott be a piacon és egyszerű használatával, alacsony áraival, valamint exkluzív kínálatával azonnal az első számú internetes zeneszolgáltatássá vált. A boltban eleinte kizárólag Apple Mac számítógépek tulajdonosai vásárolhattak, őszre azonban a Windows alatt futó kliensszoftver is elkészült. Az iTunes Music Store idén júniusig kizárólag az Egyesült Államokban volt igénybe vehető, most azonban már az angol, francia és német vevők számára is elérhető. A hírek szerint októbertől újabb országokban lesz elérhető az Apple zeneboltja.

A szolgáltatás keretein belül letöltött dalok darabja 99 centet kóstál. A zeneszámokat természetesen át lehet tölteni az iPod hordozható audiolejátszókba, ki lehet írni CD-re (akár több CD-re is), illetve összesen akár öt számítógépen is meg lehet hallgatni. Az iTunes Music Store lehetőséget ad a felhasználóknak, hogy belehallgassanak a dalokba, a 30 másodperces kedvcsináló ráadásul teljesen ingyenes.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról