Szerző: Bodnár Ádám

2004. július 02. 10:35:21

Még egyszerűbben fejleszthetők mobil Java játékok

[Lenhardt & Weichinger] A Nokia és a Sun Microsystems bejelentették, hogy tovább bővítik együttműködésüket annak érdekében, hogy egyszerűbbé tegyék a mobil, többszereplős Java játékok fejlesztését és továbbítását a fejlesztők, szolgáltatók és operátorok számára. A kibővített együttműködés keretében a Nokia SNAP Mobile megoldást integrálják a Sun díjnyertes Java 2 Platform Micro Edition Wireless Toolkitjével, a Sun Java System Content Delivery Serverrel és a a Solaris operációs rendszeren futó Sun Java Enterprise Systemmel.

[Lenhardt & Weichinger] A Nokia és a Sun Microsystems bejelentették, hogy tovább bővítik együttműködésüket annak érdekében, hogy egyszerűbbé tegyék a mobil, többszereplős Java játékok fejlesztését és továbbítását a fejlesztők, szolgáltatók és operátorok számára. A kibővített együttműködés keretében a Nokia SNAP Mobile megoldást integrálják a Sun díjnyertes Java 2 Platform Micro Edition Wireless Toolkitjével, a Sun Java System Content Delivery Serverrel és a a Solaris operációs rendszeren futó Sun Java Enterprise Systemmel.

Ezzel az átfogó, integrált megoldással a mobilszolgáltatók és játékterjesztők megbízható és méretezhető platformhoz jutnak a Java-játékok letöltéséhez és a többszereplős Java-játékok összekapcsolásához. A megoldás segíti a játékos-közösségek kialakulását, és hosszabb távon kiterjeszti a mobil Java eszközökön futó többszereplős játékok piacát. A Sega, az első játékfejlesztő, amely felkarolta az SNAP Mobile megoldást, a JavaOne konferencián már elindította és bemutatta a világ első SNAP Mobile alapú Java játékait, a Reversi-t és a Blackjack-et.

A Java eszközök számára SNAP Mobile közösségi és többjátékos funkciókat biztosító terminálkönyvtárak várhatóan 2005 elejére kerülnek integrálásra a J2ME Wireless Toolkitbe.

a címlapról