Szerző: Bodnár Ádám

2004. július 1. 16:13

Cáfolja a PlayStation Portable késését a Sony

A Sony Computer Entertainment of America (SCEA) közleménye szerint alaptalanok azok a hírek, azmelyek szerint a PlayStation Portable hordozható konzol piaci bevezetése késedelmet szenvedne. A vállalat egy elemzői jelenetésre reagálva erősítette meg, hogy a PSP 2005 márciusában kerül az amerikai boltokba.

A Sony Computer Entertainment of America (SCEA) közleménye szerint alaptalanok azok a hírek, azmelyek szerint a PlayStation Portable hordozható konzol piaci bevezetése késedelmet szenvedne. A vállalat egy elemzői jelenetésre reagálva erősítette meg, hogy a PSP 2005 márciusában kerül az amerikai boltokba.

P.J. McNealy, a Gartner elemzője tegnapi jelentésében megkérdőjelezte, hogy a Sony tartani tudja-e a kitűzött határidőt. A szakértő úgy véle, műszaki és üzleti okok miatt a termék piaci bevezetését el fogják tolni. McNealy jelentése szerint a játékstúdiók túl későn kapják meg a konzolhoz szükséges fejlesztőkészleteket és nem lesznek idejében kész a programjaikkal.

"2005 márciusi megjelenést feltételezve a fejlesztőkészleteknek már a programozóknál kellene lennie, azonban a júliusi vagy augusztusi megjelenés miatt egyre nagyobb az esély, hogy a játékok csúszni fognak" -- írta McNealy, aki szerint a konzol premierjének késése nem csak műszaki, de üzleti okokra is visszavezethető.

A PlayStation Portable nem csupán játékkonzol, hanem hordozható audio- és videojejátszó is egyben, ezért a megjelenésére a Sony Musicnak és a Sony Pictures-nek is fel kell készülnie, ráadásul a fejlesztőkészleteket nem csak a programfejlesztőkhöz, hanem a film- és zenestúdiókhoz is el kell majd juttatni.

A SCEA azonban nem osztja McNealy szkeptikus véleményét. "Időben vagyunk az E3 kiállításon bejelentett premier időpontjához képest" -- áll a SCEA közleményében. A májusi E3 rendezvényen a Sony azt közölte, hogy a PlayStation Portable az év végén jelenik meg Japánban, Európában és az Egyesült Államokban pedig a jövő év első negyedévétől lesz kapható.

Noha kétségtelen tény, hogy sok játékstúdió még nem kapta meg a PlayStation Portable végleges fejlesztőkészletét, és emulátorokkal, valamint korai prototípusokkal kell dolgozniuk, de több szoftver készítése is jól halad a maga útján. A programozók szerint a rendelkezésre álló emulátorok teljesen jól használhatók a fejlesztés jelenlegi szakaszában.

Ami a filmstúdiókat illeti, az ő dolguk lényegesen egyszerűbb, mint a fejlesztőké, hiszen csupán arról kell gondoskodniuk, hogy filmjeiket a PlayStation Portable által használt UMD lemezen is kiadják, ez azonban kevéssé bonyolult és időigényes, mint egy játék programozása. Szakértők szerin a folyamat nem vesz igénybe többet pár napnál.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról