Szerző: Ady Krisztián

2004. július 1. 09:40

Már a nyáron beépülhet számos CD- és DVD-íróba a lemez felületére feliratozó HP technológia

[Clubic.com] Nem kevesebb mint 12 gyártó, többek között a Hitachi, az LG, a Toshiba, a Mitsubishi Chemical, valamint a Sonic Solutions jelentette be eddig, hogy implementálja termékeibe a HP LightScribe feliratozó technológiáját, mellyel képek és szövegek hozhatók létre a CD- és DVD-írók segítségével a lemez nyomtatható oldalán. A technológia nem festéket használ a felirat elkészítéséhez, hanem lézersugarat.

[Clubic.com] Nem kevesebb mint 12 gyártó, többek között a Hitachi, az LG, a Toshiba, a Mitsubishi Chemical, valamint a Sonic Solutions jelentette be eddig, hogy implementálja termékeibe a HP "LightScribe" feliratozó technológiáját, mellyel képek és szövegek hozhatók létre a CD- és DVD-írók segítségével a lemez nyomtatható oldalán. A technológia nem festéket használ a felirat elkészítéséhez, hanem lézersugarat.

Korábban a Yamaha próbálkozott hasonló technológiával, mely a lemez írható felületére volt képes céglogókat, feliratokat "gravírozni". Ez a technológia azonban a Yamaha CD-íróival együtt az enyészeté lett. A HP feliratozó technológiája a lemez üres, nyomtatható oldalát használja, ehhez a megoldáshoz speciális lemezek szükségesek. A feliratozásra megfelelő médiákat a CD- és DVD-olvasók vonalkód alapján lesznek képesek azonosítani.

Egy kép kiváló minőségű lenyomata körülbelül 20-40 perc alatt hozható létre a 12 cm-es lemez felületén, de a HP ezt az időt a felére szeretné csökkenteni. Ezzel együtt azt is el szeretné érni, hogy a LightScribe minden következő generációs optikai meghajtóban megtalálható legyen. Kisebb feliratok, szövegek létrehozása természetesen jóval kevesebb időt, csupán perceket vesz igénybe.

A HP bejelentése szerint az első LightScribe-kompatibilis meghajtók és médiák még ezen a nyáron megjelenhetnek. A készülékek árát csupán 10 euróval növeli az új technológia beépítése, a lemezek azonban 10 eurócenttel is többe kerülhetnek majd.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról