Szerző: Bodnár Ádám

2004. június 24. 13:33

Látványosan növekedik a digitális fényképezőgépek magyarországi piaca

A Photo hall és a HP Magyarország megbízásából készített kutatást a TGI Magyarország a hazai digitális képalkotó piacról. A kutatási adatok szerint a hazai háztartások mintegy 5 százalékában van digitális fényképezőgép, ez mintegy 200 ezer készüléket jelent.

A Photo hall és a HP Magyarország megbízásából készített kutatást a TGI Magyarország a hazai digitális képalkotó piacról. A kutatási adatok szerint a hazai háztartások mintegy 5 százalékában van digitális fényképezőgép, ez mintegy 200 ezer készüléket jelent.

Becslések szerint tavaly Magyarországon 110-120 ezer digitális fényképezőgép talált gazdára, ebből 45 ezer HP gyártmány, azaz a cég megőrizte piacvezető pozícióját. Erdélyi László Attila, a Photo hall ügyvezető igazgatója elmondta, hogy idén a piac 100 százalékos növekedését várják, 2006-ra pedig további 60-80 százalék közötti forgalom-emelkedést valószínűsítenek, így két év múlva várhatóan már 1 millió digitális fényképezőgép lesz a magyar háztartásokban. A tavaly értékesített készülékek átlagos ára 80 ezer forint körül mozgott, az idei évre azonban ez várhatóan 60 ezer forintra csökken.

A felmérés szerint digitális fényképezőgép vásárlásaor a legfontosabb szempont a kedvező ár, a megbízható márkanév, a minőség, a könnyű kezelhetőség és a felbontás. A fogyasztók ezek mellett leginkább az optikai vagy digitális zoom meglétét, a kompatibilitást, a programozhatóságot, a kiegészítőket és a szoftvereket tartják vásárlást befolyásoló tényezőnek. A legnépszerűbb készülékek 3 megapixelnél nagyobb felbontásúak és optikai zoommal rendelkeznek, áruk pedig 60 ezer forint körül mozog.

A digitális felvételek 21 százalékát otthon nyomtatják ki a felhasználók, 33 százalékát pedig szolgáltatónál dolgoztatják ki. A digitális képkidolgoztatás terén egyre nagyobb teret hódit az interneten keresztül történő képkidolgoztatás. A Photo hallnál a teljes laborforgalmon belül a digitális megrendelések száma 2003-ban 5 százalékot tett ki, 2004-ben ennek dupláját, 10 százalékot vár a cég, míg az interneten keresztül történő megrendelések esetében a tavalyi szám ötszörösére számítanak.

A kutatási eredmények szerint a digitális fényképezőgépek vásárlói igen fogékonyak a műszaki újdonságokra, 78 százalékuknak van számítógépe, 58 százalékuknak van internetkapcsolata, 35 százalékuk rendelkezik nyomtatóval, 33 százalékuk pedig CD íróval. Ezek az arányok a lakosság körében lényegesen alacsonyabbak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról