Szerző: Bodnár Ádám

2004. június 21. 09:39

A Siemens lépést tart a Nokia csökkenő áraival

A Siemens bejelentette, hogy a Nokia árcsökkentésére válaszul maga is módosítani fogja egyes mobiltelefonjainak árát, azonban a vállalat nem kíván öldöklő árharcba bocsátkozni finn riválisával.

A Siemens bejelentette, hogy a Nokia árcsökkentésére válaszul maga is módosítani fogja egyes mobiltelefonjainak árát, azonban a vállalat nem kíván öldöklő árharcba bocsátkozni finn riválisával.

Amint az ismert, a Nokia idén tavasszal bejelentette, hogy csökkenti egyes mobiltelefonjainak árát, mivel a vállalat piaci részesedése a vártnál nagyobb mértékben csökkent. A Gartner adatai szerint az első negyedévben értékesített mobiltelefonok közül mindössze 28,9 százalék volt Nokia gyártmány. A tavalyi első negyedévben a cég a piac közel 35 százalékát uralta.

"Látjuk, hogy csökkennek az árak és ezt nem hagyhatjuk figyelmen kívül" -- mondta Thorsten Heins, a Siemens Mobile vezetője, aki szerint vállalata számos lépést tesz annak érdekében, hogy visszaverje a Nokia támadását a középkategóriás és alsó kategóriás telefonok szegmensében. "Az egyik ezek közül nyilvánvalóan az árcsökkentés, de nem akarunk értelmetlen árháborúba kerülni" -- mondta Heins.

A Siemens elsősorban az alsó kategóriás és középkategóriás mobiltelefonok szegmensében erős. Noha a vállalat az utóbbi időben növelni tudta piaci részesedését, a nyereséghányada továbbra is alacsony. Az első negyedévben a Siemens 12,8 millió mobiltelefont adott el, ez éves szinten 60 százalékos növekedést jelent, azonban mindössze 13 millió euró nyereséget ért el, vagyis minden egyes telefonon 1 euró profitot realizált.

Heinrich von Pierer elnök-vezérigazgató korábban bejelentette, hogy a vállalat felső kategóriás, drágább készülékek piaci bevezetésével kívánja nyereséghányadát növelni. A Siemens tervei szerint az idén összesen 30 készüléket dob piacra.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról