Szerző: Vörös Péter

2004. június 15. 15:58

Történelmi pillanat: a laptopeladások először haladták meg az asztali PC-k forgalmát az Egyesült Államokban

A Fujitsu március végén kezdte el a hordozható számítógépekben használható 100 GB kapacitású merevlemezeinek gyártását. Az első szériákat szinte azonnal elkapkodták az olyan nagy laptopgyártók, mint a Dell és a Hewlett-Packard. A tokiói központú cég most bejelentette, hogy elindult az MHU2100AT nevű termék tömeggyártása, a Fujitsu várja a notebookgyártók megrendeléseit.

A Fujitsu március végén kezdte el a hordozható számítógépekben használható 100 GB kapacitású merevlemezeinek gyártását. Az első szériákat szinte azonnal elkapkodták az olyan nagy laptopgyártók, mint a Dell és a Hewlett-Packard. A tokiói központú cég most bejelentette, hogy elindult az MHU2100AT nevű termék tömeggyártása, a Fujitsu várja a notebookgyártók megrendeléseit.

Az utóbbi időben a cég több versenytársa jelentett be 100 GB-os laptopmerevlemezt. A Toshiba áprilisban mutatta be a Fujitsuhoz hasonlóan 4200 rpm-es, 2,5"-os, 100 GB-os merevlemezét, ennek piacra dobása a harmadik negyedévben várható. A Seagate a múlt héten fedte fel a leplet két, 100 GB-os, 2,5 hüvelykes, 4200 rpm-es laptopmerevlemezéről, amelyet a harmadik negyedévben fogja követni az 5400 rpm-es változat, míg a 7200 rpm-es verzió a negyedik negyedévben jelenik meg.

Az egyre nagyobb kapacitású notebookmerevlemezek is hozzájárulnak ahhoz a trendhez, hogy a PC-eladásokon belül egyre nő a laptopok részaránya. A Current Analysis piackutató cég legfrissebb adatai szerint a teljes amerikai PC-piac 56 százalékát tették ki a hordozható számítógépek a május 29-én zárult héten.

Most először történt az, hogy a notebookeladások meghaladták az asztali PC-k forgalmát, közölte Sam Bhavnani, a Current Analysis elemzője. Sok más elemzővel szemben Bhavnani arra számít, hogy az USA kiskereskedelmi piacán már 2005-ben le fogja előzni a laptopforgalom az asztali PC-k eladásait.

A Fujitsu jelentős fejlesztéseket hajtott végre egyebek között thaiföldi gyárában, így a cég termelőkapacitása nőtt. "A 2,5"-os merevlemez-piacon így nagyobb szeletet tudott kihasítani a vállalat az első negyedévben a negyedik negyedévhez képest" -- véli Joel Hagberg, a Fujitsu Computer Products of America marketing alelnöke.

A Gartner piackutató vállalat szerint a 2,5"-os merevlemezek 13,7 millió darabos piacán az első helyen a Hitachi Global Storage Technologies végzett 44,7 százalékkal, a második a Toshiba lett 29,6 százalékkal, míg a Fujitsu részesedése 18,5 százalék volt, ami a harmadik helyhez volt elegendő az első negyedévben. A tavalyi utolsó negyedévhez képest ez 300 ezres növekedés, akkor a Fujitsu részesedése 15,0 százalék volt az összesen 14,7 milliós piacon.

A Fujitsu tervei között szerepel többek között az, hogy a Serial ATA (SATA) merevlemezekre koncentrálva növeli piaci részesedését. A vállalat bevallása szerint jelenleg egyedül a Fujitsu képes jelenleg is szállítani Serial ATA interfésszel ellátott 2,5"-os merevlemezeket. Hagberg elmondta, hogy két jelentős notebookgyártó érdeklődik komolyan SATA merevlemezzel ellátott laptopok piacra dobásával kapcsolatban.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról