Szerző: Vörös Péter

2004. június 15. 15:58

Történelmi pillanat: a laptopeladások először haladták meg az asztali PC-k forgalmát az Egyesült Államokban

A Fujitsu március végén kezdte el a hordozható számítógépekben használható 100 GB kapacitású merevlemezeinek gyártását. Az első szériákat szinte azonnal elkapkodták az olyan nagy laptopgyártók, mint a Dell és a Hewlett-Packard. A tokiói központú cég most bejelentette, hogy elindult az MHU2100AT nevű termék tömeggyártása, a Fujitsu várja a notebookgyártók megrendeléseit.

A Fujitsu március végén kezdte el a hordozható számítógépekben használható 100 GB kapacitású merevlemezeinek gyártását. Az első szériákat szinte azonnal elkapkodták az olyan nagy laptopgyártók, mint a Dell és a Hewlett-Packard. A tokiói központú cég most bejelentette, hogy elindult az MHU2100AT nevű termék tömeggyártása, a Fujitsu várja a notebookgyártók megrendeléseit.

Az utóbbi időben a cég több versenytársa jelentett be 100 GB-os laptopmerevlemezt. A Toshiba áprilisban mutatta be a Fujitsuhoz hasonlóan 4200 rpm-es, 2,5"-os, 100 GB-os merevlemezét, ennek piacra dobása a harmadik negyedévben várható. A Seagate a múlt héten fedte fel a leplet két, 100 GB-os, 2,5 hüvelykes, 4200 rpm-es laptopmerevlemezéről, amelyet a harmadik negyedévben fogja követni az 5400 rpm-es változat, míg a 7200 rpm-es verzió a negyedik negyedévben jelenik meg.

Az egyre nagyobb kapacitású notebookmerevlemezek is hozzájárulnak ahhoz a trendhez, hogy a PC-eladásokon belül egyre nő a laptopok részaránya. A Current Analysis piackutató cég legfrissebb adatai szerint a teljes amerikai PC-piac 56 százalékát tették ki a hordozható számítógépek a május 29-én zárult héten.

Most először történt az, hogy a notebookeladások meghaladták az asztali PC-k forgalmát, közölte Sam Bhavnani, a Current Analysis elemzője. Sok más elemzővel szemben Bhavnani arra számít, hogy az USA kiskereskedelmi piacán már 2005-ben le fogja előzni a laptopforgalom az asztali PC-k eladásait.

A Fujitsu jelentős fejlesztéseket hajtott végre egyebek között thaiföldi gyárában, így a cég termelőkapacitása nőtt. "A 2,5"-os merevlemez-piacon így nagyobb szeletet tudott kihasítani a vállalat az első negyedévben a negyedik negyedévhez képest" -- véli Joel Hagberg, a Fujitsu Computer Products of America marketing alelnöke.

A Gartner piackutató vállalat szerint a 2,5"-os merevlemezek 13,7 millió darabos piacán az első helyen a Hitachi Global Storage Technologies végzett 44,7 százalékkal, a második a Toshiba lett 29,6 százalékkal, míg a Fujitsu részesedése 18,5 százalék volt, ami a harmadik helyhez volt elegendő az első negyedévben. A tavalyi utolsó negyedévhez képest ez 300 ezres növekedés, akkor a Fujitsu részesedése 15,0 százalék volt az összesen 14,7 milliós piacon.

A Fujitsu tervei között szerepel többek között az, hogy a Serial ATA (SATA) merevlemezekre koncentrálva növeli piaci részesedését. A vállalat bevallása szerint jelenleg egyedül a Fujitsu képes jelenleg is szállítani Serial ATA interfésszel ellátott 2,5"-os merevlemezeket. Hagberg elmondta, hogy két jelentős notebookgyártó érdeklődik komolyan SATA merevlemezzel ellátott laptopok piacra dobásával kapcsolatban.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról