Szerző: Ady Krisztián

2004. június 8. 16:23

Több mint száz alkalmazottját bocsátja el az Electronic Arts

A világ legnagyobb független játékszoftver-kiadója, az Electronic Arts nagyszerű negyedik negyedéves eredményei ellenére bejelentette, hogy bezárja az Origin játékfejlesztő stúdiót. Az újraszervervezés során 117 dolgozójától válik meg, melyek jelentős része az Origin stúdióban állt alkalmazásban, de a létszámleépítésben érintettek még egyes Maxisnél fejlesztő dolgozók is.

A világ legnagyobb független játékszoftver-kiadója, az Electronic Arts nagyszerű negyedik negyedéves eredményei ellenére bejelentette, hogy bezárja az Origin játékfejlesztő stúdiót. Az újraszervervezés során 117 dolgozójától válik meg, melyek jelentős része az Origin stúdióban állt alkalmazásban, de a létszámleépítésben érintettek még egyes Maxisnél fejlesztő dolgozók is.

A bezárásra ítélt Origin 1983-ban alakult és azóta több mint 60 játékot adott ki. A stúdió legismertebb programjai közé az Ultima, a Privateer, a Crusader és a Wing Commander sorozat tagjai tartoznak.

Az Electronic Arts az elmúlt negyedévben tízszeresére növelte nyereségét, bevétele 29 százalékkal emelkedett. Az elbocsátások ugyanakkor várhatóak voltak, mivel a cég folyamatban lévő, első negyedévében jelentősen gyengébben teljesít a várnál.

A március 31-én véget ért negyedévben az Electronic Arts 598,4 millió dolláros forgalom mellett 90 millió dollár, azaz részvényenként 29 cent nettó nyereségről számolt be. A Thomson First Call által megkérdezett elemzők 571,6 millió dollár bevételt és részvényenként 21 cent nyereséget vártak az utolsó, negyedik negyedévre. A megelőző év azonos időszakában az Electronic Arts 463,1 millió dollár forgalom mellett 9,2 millió dollár, azaz részvényenként 3 cent nettó profitot ért el.

Az EA remek eredményeit elsősorban hat olyan játékszoftver-sorozatnak köszönheti, amelyek már régóta kelendőek a piacon. Különösen jól teljesített a legújabb James Bond, Need For Speed, FIFA Soccer és a Lord of the Rings legújabb része.

A teljes pénzügyi évben az Electronic Arts 2,96 milliárd dollár bevétel mellett 577,3 millió dollár nyereséget könyvelhetett el, a megelőző pénzügyi évben a cég 2,48 milliárd dollár forgalomról és 317,1 millió dollár profitról számolt be.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról