Szerző: Vörös Péter

2004. május 10. 09:15

Internetes zeneszolgáltatást tervez az MTV tévécsatorna

A céghez közel álló források szerint az MTV Networks az idén elindítja a MusicNeten alapuló online zenei szolgáltatását, ezzel az eddigi legnagyobb zeneipari márka lépne be az egyre telítettebbé váló piacra. Az MTV már korábban is jelezte, hogy részt kíván venni a digitális zenepiacon, amely egyre népszerűbbé válik többek között az Apple iTunes szolgáltatásának köszönhetően.

A céghez közel álló források szerint az MTV Networks az idén elindítja a MusicNeten alapuló online zenei szolgáltatását, ezzel az eddigi legnagyobb zeneipari márka lépne be az egyre telítettebbé váló piacra. Az MTV már korábban is jelezte, hogy részt kíván venni a digitális zenepiacon, amely egyre népszerűbbé válik többek között az Apple iTunes szolgáltatásának köszönhetően.

A Viacom kezében lévő MTV abban reménykedik, hogy ki fogja tudni használni a fiatal zenerajongók körében kivívott elismertségét és befolyását egy olyan stratégiával, amely némileg hasonló a Sonyéhoz, amely a múlt héten jelentette be Sony Connect nevű online zenei szolgáltatását, ami kompatibilis a MiniDisc Walkman eszközökkel.

A 80-as évek elején elindított MTV fokozatosan lett egyre népszerűbb és a zeneipar egyik legfontosabb szereplőjévé nőtte ki magát. Jelenleg több mint 80 millió háztartásban érhető el "a zenecsatorna", amely többek között olyan népszerű szolgáltatásokat indított el, mint az MTV2.

Egyelőre nem világos, hogy milyen formátumot használna az MTV szolgáltatása és a kínált árakról sincs döntés egyelőre. Az iTunes és a Napster dalonként 99 centet kér, míg a Wal-Martnál -- az USA és egyben a világ legnagyobb kiskereskedelmi láncánál -- 88 centet kell fizetni a dalokért.

Elemzők szerint még az igen ismert fogyasztói márkáknak is kemény versenyt jelent a digitális zenepiac. A riválisok között olyan nagyágyúk vannak, mint az iTunes, a Rhapsody (RealNetworks), a Napster (Roxio), a MusicMatch, a MusicNet@AOL és a Wal-Mart.

A MusicNet egy B2B vállalkozás, amelyet a RealNetworks és három nagy lemezkiadó, a BMG, az EMI Group és a Warner Music hozott létre 2000-ben. A cég ügyfeleinek díj fizetése fejében kínálja a digitális zeneszolgáltatások kialakításához szükséges technológiát, infrastruktúrát és a licencelt zenék palettáját.

A MusicNet ügyfelei közé tartozik egyebek között az America Online és a Virgin Group, amely a nyár végén tervezi beindítani online zenei szolgáltatását az USA-ban és Nagy-Britanniában. A Virgin szolgáltatás a Microsoft Windows Media Audio formátumot fogja használni a dalok tömörítéséhez, a többi MusicNet ügyfél (így a MusicNet@AOL is) a RealNetworks audió formátumát használja. Az MTV és a MusicNet nem kommentálta a találgatásokat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról